Min plats...

... i sängen.
.
Så kom jag då hem igen... och vad det en sak som jag längtade efter så var det att lägga mig i min egen säng... tillsammans med min älskling... vad jag hade "glömt" bort var placeringen... vi har lite olika åsikter om var mitten på sängen är någonstans... sängen är 180 cm bred och vi är med största säkerhet helt överens om att mitten är vid 90 cm... däremot så är vår uppfattning om 90 cm väldigt individuell... och 90 cm är olika vid olika tillfälle... när vi fryser så är sängen hur bred som helst... det finns mängder av plats över till våra små hundar... men när någon av oss blir för varm... krymper sängen radikalt... då är det helt plötsligt väldigt ont om plats... detta kan variera väldigt snabbt... och det gäller att vara en liten smula "lyhörd"... vilket vi faktiskt fixar galant om ni frågar mig... frågar ni min älskling så tror jag svaret bli samma... frånsett den där gången då hon gick och la sig i soffan.
.
Samma säng kan på samma natt växla från hur bred som helst till smalare än smal.
.
Men i vilket fall som helst är det skönt att vara hemma och slåss om platsen i den egna sängen med kvinnan som jag älskar... jag skulle inte vilja vara utan den striden i mitt liv.
 

Kommentera inlägget här :