När jag är drogfri...

... kan jag göra vad jag vill.
.
Idag så sätter jag mig i min bil och åker till fjällen för att åka lite bräda... att jag överhuvudtaget kan göra det beror helt och hållet på att jag valt att leva drogfritt... när jag knarkade och söp så kom jag visserligen lite då och då iväg på en resa någonstans... men jag tvivlar stark på att jag varit på väg till Trysil idag om jag inte valt bort drogerna... för det första så hade jag nog inte haft råd... och för det andra så tror jag inte att jag haft något större intresse av att åka bräda heller... möjligtvis av att sitta i en fjällstuga och supa skallen i småbitar... nä... jag hade nog valt att stanna hemma... om jag haft något hem... det är ju inget som man kan ta för givet när man är innne i ett aktivt missbruk.
.
Livet på livets villkor är helt okej mellan varven... 
.
Livet som drogfri är så mycket bättre än vad jag någonsin vågade drömma om... jag har allt som jag vill ha idag... gör precis det som jag vill göra... och inte nog med det... jag fortsätter att ha drömmar... väl medveten om att håller jag mig bara drogfri så är ALLT möjligt... precis ALLT... det enda jag behöver tänka lite extra på är VAD jag önskar mig... för min erfarenhet säger mig att mina drömmar kommer att förverkligas... och det betyder att jag har ett ansvar att ta hand om det som jag önskat mig... ett bra liv behöver också vårdas.
 

Kommentera inlägget här :