Bara att...

... gilla läget..
.
Jaha... så var valet över för denna gången då... vad det kommer att innebära för VågaVa och mig privat vet jag inte riktigt än... men oavsett vilket så är det ju bara att gilla läget och att ta det lite som det kommer... att spekulera i hur det kommer att bli är ju lika meningslöst som att tänka på hur det var... nu är nu och det är den verkligheten som vi lever i... både jag och VågaVa är anpassningsbara och min erfarenhet är att om vi bara gör det vi är bra på så kommer det att lösa sig hur det än ser ut... att gilla läget innebär inte att jag ger upp och skiter i vilket utan att jag accepterar verkligheten precis som den ser ut och anpassar mig efter den... jag tror inte på det gamla ordspråket att det "bara är döda fiskar som flyter med strömmen"... för jag är innerligt trött på att simma motströms på livets flod... hellre flyter jag med och styr min båt genom forsarna utan att segla på grund... det är mer energisnålt och ger mig en mycket bekvämare färd genom livet.
.
Nu har vi pratat färdigt och det handling som gäller...
.
Angående valet så hoppas jag att det är färdigpratat och att vi kan återgå till att göra handlingar som är bra för oss alla... oavsett vem som nu vann... vi har ju alla ett liv att ta hand om... ett liv som utspelar sig här och nu.

Kommentera inlägget här :