Hängrökning...

... Gillar jag.
.
En sak som jag mer än gärna gör även när jag är rökfri är att hänga med rökarna... Jag gillar rökpauserna trots att jag inte själv röker... Och inte tycker jag att röken luktar illa heller... Tvärtom...  passiv rökning är ju helt underbart för mig... Jag bara älskar när någon blåser rök på mig... nej, jag räknar inte det som rökning... Jag är fortfarande rökfri och i skrivande stund inne på mitt 6 dygn... Och helt ärligt... Det finns stunder då röksuget känns riktigt ordentligt... Men... Jag blir allt lite förvånad över hur enkelt det trots allt är att strunta i att tända nästa cigg... För om det känns lite kaxigt att skriva det här så är det ju sant... Och jag kan redan känna att det blir lättare och lättare för varje dag... Har jag någonsin varit en rökare?
.
Har jag någonsin varit en rökare?
.
Annars så vaknar jag upp i Norge idag... Och om några timmar så ska jag föreläsa här... Livet är fyllt av överraskningar och äventyr... Även som en rökfri rökare... Det känns hoppfullt.

Kommentarer :

#1: Gunilla

Att hänga med rökarna och njuta lite av rökdoften är nog ganska vanligt, kanske inte bara för röken, utan för att rökare har en gemenskap, i alla väder och.....för att rökare ofta diskuterar kul saker.......
I går kväll var jag på lokal......och tog bussen hem. Satt bredvid en rökare. Han luktade inte gott, andedräktoch inpyrda kläder....så har jag nog luktat i flera år. Hur luktar du nu?

Svar: Jag luktar nog mest... mer... men det kan ju också bero på att jag fått lite mer luktsinne tillbaka ;-).
peter

skriven

Kommentera inlägget här :