Att våga...

... öppna upp sig.
.
Ärlighet är grunden i att tillfriskna om ni frågar mig... om jag vill utvecklas och bli mitt sanna jag så finns det vissa krav jag bör ställa på mig själv... som att våga vara fullständigt ärlig... det kan låta enkelt men helt ärligt så behöver jag hjälp utifrån... det kan t.ex. handla om relationen till min sponsor eller terapeut... ju mer jag vågar öppna upp mig och visa vem jag är desto mer får jag tillbaka... kanske för att det helt enkelt är så mycket lättare att vägleda någon som vågar vara helt ärlig... jag behöver även tillämpa ett stort mod för att våga ha den tilliten som krävs... men reultatet låter inte vänta på sig... jag utvecklas som individ och min självkänsla växer... tillfrisknandet blir en realitet och inte "bara" teori... idag så har jag möjlighet att växa och jag ska göra mitt bästa för att släppa in ytterligare en människa i mitt privatliv... genom att våga tro på honom.
.
Det enda jag vill är att vara mig själv fullt ut i alla mina angelägenheter... helt enkelt... känna mig fri.
 

Kommentera inlägget här :