Sikta...

... mot stjärnorna.
.
Att våga satsa för att vinna är ibland inte riktigt så enkelt som det låter... vi har en underlig "jantelag" i det här landet som även angriper mig mellan varven... "du ska inte tro att du är något"... och vid närmare eftertanke är det ju helt vansinnigt att tro så... vi alla är ju någonting speciellt... och om vi inte ska försöka och ta chanser för att utvecklas för att bli ännu mer speciella så vore det ju ett rent slöseri... nu säger jag inte att alla ska bli nya Zlatan... utan vad jag menar är att det finns mycket att vinna på om vi vågar ta lite chanser mellan varven... när vi provar våra vingar och siktar på stjärnorna ger vi kanske vår omgivning modet att haka på... och jag tror att det innebär en hel del mycket gladare och lyckligare människor som vågar leva sina drömmar... varför nöja sig med mindre?
.
Idag så ska jag göra mitt bästa för att leva min dröm fullt ut.
 

Kommentera inlägget här :