Resan...

... Fortsätter.
.
Idag så drar vi vidare på vår roadtripp och lämnar Ubut bakom oss... Det var tänkt att vi skulle gått på en konsert igår men det blev inget med det... Trots att det var därför som vi åkte till Ubut från första början... Vi hittade visserligen Alcemist, restaurangen som ägdes av musikhelarens fru vilka vi träffade på Gili... Och vi åkte även vidare till ett yogaställe där vi trodde att konserten skulle vara... Men där slutade spåren... Och när vi inte fick tag i musikanten på telefon gav vi upp... Käkade middag på och åkte hem till vårt jättefina hotell.
.
Det var lätt att gå vilse bland alla trappor på hotellet.
.
Målet idag är Lovina... Färden går över bergen till norra Bali... Och blir det solsken så är risken för en fet moppebränna uppenbar... Men den kan man väl rätta till på en svart strand i Lovina kan jag tänka mig... Jag har ju inga långärmade tröjor med mig på denna resa... Det ska i vilket fall som helst bli spännande att åka nästan 10 mil på scotern... Vi tar en liten omväg så att vi kan åka en bit längst kusten i norr innan vi kommer fram till vår slutdestination... Och GPS:n är i sanning ett fantastiskt hjälpmedel på denna ö... Det är inte så lätt att hitta rätt annars vill jag lova... Teknikens under... Och vi lovar att ta det lugnt i trafiken... Bali får ibland Indien att framstå som ytterst välorganiserat när det gäller trafiksituationen... Det säger en hel del... Det gäller verkligen att vara uppmärksam... Hela tiden.


Kommentera inlägget här :