En riktig...

... skitdag.
.
Igår var ingen bra dag för mig... eller så var det kanske det ändå eftersom jag mirakulöst nog fortfarande är rökfri trots gårdagens prövningar... först så pajade vår VågaVa-bil och läckte ut olja runt hela vår parkeringsplats... det kändes inte så bra allra helst inte eftersom hyresvärlden jobbat järnet på att få bort oljefläckarna från asfalten runt huset i flera veckor redan... i vilket fall som helst så lyckades jag få bort bilen till en bildoktor som lovade laga bilen... men jag hann inte komma tillbaka från verkstaden innan jag upptäckte att jag hade punktering på min egen bil... tillbaka till verkstaden... fixa, fixa... lite stressig start på dagen för en nyrökfri kille kunde jag känna... dagen hackar sig fram och jag är mest hysteriskt röksugen hela tiden... tredje dagen som rökfri är inte skoj... och inte blev det väl bättre när jag var tvungen att rycka in och lämna tillbaka en båtmotor i Varberg... VågaVa-bilen var ju på verkstad så vi fick ta min egen bil... okej... på hemvägen åker vi inom Falkenberg och köper en ny båtmotor... lastar in den i bilen och kör den bensinläckande tingesten till stan... resultatet av denna färd är att hela bilen fullkommligt stinker bensin och det kan stressa mig en liten smula eftersom jag ju ska sälja den imorgon.
.
Sinnesrobönen går att använda sig av i väldigt många olika situationer.
.
När jag till slut kommer hem och ska koppla in gasoltuben som jag köpt till myggfångaren så märker jag att det fattas en viktig del på kopplingsskruven... så jag kan inte få igång myggfångaren... svärande och arg som ett bi samtidigt som knotten attakerar mig ger jag upp det projektet... går in i mitt hus... kokande av ilska, abstinent och hysteriskt röksugen... men jag går och lägger mig rökfri... och idag är en helt annan dag... bägge bilarna är lagade... myggfångaren går säkert att laga... bensinstanken är förhoppniingsvis övergående... och jag har ett hopp om att fixa att leva rökfri en dag till.

Kommentera inlägget här :