Nära döden...

... upplevelser.
.
Ytterligheterna när man åker bräda kan vara minst sagt stora... igår stod jag uppe på berget och tittade ner på helt orörd snö en bra bit utanför de preparerade pisterna... solen hade värmt upp snön och jag fick några fantastiska åk nerför branten... men en av dessa gånger så hamnade jag lite väl långt ifrån pisten och var tvungen att ta vägen genom skogen... ett från början fantastiskt åk slutade i att jag fastnade inne i skogen... där det inte längre var brant... och var det inte så himla skoj med massor av mjuk snö... det tog mig en bra stund att kravla, rulla och kämpa mig ner genom den djupa snön till ett längdåkningsspår så jag kunde ta mig tillbaka till backen... och jag var så trött att jag knappt kunde andas... helt slut... fast så här i efterhand så var upplevelsen värd det... men jag kommer att akta mig för att hamna på samma ställe igen... jag vill inte sitta fast i skogen en gång till... min kropp pallar inte det... jag har blivit för gammal för sådana ansträngninger.
.
Ett underbart åk innan jag hamnade i skogen nedanför och fick kravla mig genom djupsnön.
.
Vi har ett fantastiskt väder just nu... kalla nätter och varma dagar där solen värmer upp snön utanför backen och bjuder in till fantastiska åk i mjuk skön snö framåt eftermiddagen... detta är precis vad jag drömt om... möjligtvis lite bättre... jag bara njuter... för det mesta.
 

Kommentera inlägget här :