Utbränd...

... vill jag inte bli.
.
Den senaste tiden så har det varit rätt mycket i mitt liv... och det mesta handlar naturligtvis om mitt jobb... med all rätt så ställer jag vissa krav på mig själv och när jag inte riktigt kan leva upp till dem så blir jag stressad... ofta handlar det om att jag har för många bollar i luften samtidigt... och eftersom jag inte har obegränsat med energi så blir jag ganska trött mellan varven och hinner inte riktigt med att ta hand om alla mina bollar... och jag får akta mig så jag inte hamnar i det tillståndet som brukar benämnas utbränd... lösningen är enkel... en sak i taget... struktur... och att påminna mig själv om självklarheter... som att ju mindre jag gör desto mer får jag gjort.
.
En sak i taget räcker mer än väl... för långsamt kommer vi ju som ni vet... längst.
 

Kommentera inlägget här :