Jul...

... och julklappar.
.
Jaha, så var det då strax julafton igen... sista veckan att handla julklappar och jag blir väl själv min egen bästa kund som vanligt eftersom jag tänker köpa kashmirsjalar av bästa kvallitét av mig själv att ge bort... en enligt mig alldeles ypperlig julklapp... nu blir det inte så många julklappar att handla eftersom jag i år har bestämt mig för att begränsa antalet klappar till mina barn och barnbarn... och en liten extra för en hundralapp till vårt årliga julklappslotteri för de som väljer att fira julen med oss i Brännebassalt.
.
Annars så ser jag nog mest fram emot att tillbringa julen med släkt och vänner i vårt nyrenoverade kök... laga en massa god julmat och njuta av sällskapet... ta det lugnt, bada bastu och bara göra... typ... ingenting.
.
Varför krångla till det när man kan göra det enkelt?
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Låter skönt. Vi har alla klappar klara, nu återstår bara att slå in paketen.
Våra söner firar med sina fruars familjer och vi firar hemma tillsammans med vår lilla tax. Skall bli skönt med lugn och ro och bara få äta bara det bästa, det som vi gillar från julbordet.
I mellandagarna dyker barn och barnbarn upp........härligt.
Krama min lillasyster!

Svar: Lugn och ro är underskattat ;-)... God Jul önskar jag och Lotta... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :