Målar...

... tavlor.
.
Nu var det ett tag sedan sist... men efter att vi möblerade om här hemma så fick vi ju samtidigt en helt ny målarverkstad... och idag när snön vräker ner på utsidan så kom känslan som sa att jag ville inviga den med att måla en tavla... att måla tavlor är rätt skoj när man väl kommer igång... glädjen över att kladda med färger på en duk är sann och äkta... det behöver inte bli så himla fint och bra... det är ju själva skapandet som är gåvan... sen blir det väl lite som det blir... själv brukar jag måla halvfärdiga produkter som jag kan fortsätta på när jag har lust... till slut så brukar det bli någonting av det... kanske som bara jag ser men det gör ju ingenting... jag målar ju bara för min egen skull.
.
Själv har jag ingen aning om vart det här kommer att bli till slut... men det spelar inte så stor roll.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Fint , dualitetet mellan det stora egot och det lilla egot. Ibland korsas dem och upplöses. Det är då man ser sig själv i ett tredje perspektiv.

Svar: så sant, så sant... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :