Den digitala drogen...

... och jag.
.
Det snackas om hur mycket tid vi tillbringar stirrandes i våra skärmar... och jag kan inte låta bli att göra en liten självransakan... det blir allt en hel del timmar jag spenderar med att sitta framför min dator... kolla min telefon och trilla in i den virituella verkligheten... och jag vet väl inte om jag ser något fel i det... allting finns ju tillgängligt på nätet nu för tiden... allmänbildning stavas ju google... men visst... lite tråkigare har det ju blivit att gå ut och käka när alla sitter och surfar med sina telefoner... jag minns ju fortfarande tiden då vi pratade med varandra istället för att skriva uppdateringar på FB... samtidigt som jag inte skulle kunna tänka mig att leva utan allt detta längre... men kanske jag personligen skulle vilja ha lite mer balans... mellan den digitala världen och verkligheten.
.
Det blir allt några timmar om dagen framför en skärm... hur många vill jag nog inte veta.
 

Kommentera inlägget här :