Tyckande...

... och tänkande.
.
Det tycks och tänks en hel del i vårt avlånga land... och jag är naturligtvis en av dem som ägnar mig åt detta till stor del... visst skulle jag vilja att saker och ting såg ut på ditten och datten sätt... men ibland så måste jag faktiskt acceptera verkligheten precis som den är... oavsett vad jag tycker och tänker... vill jag få till stånd någon som helst förändring så vill det nog trots allt till att jag börjar med att se med öppna ögon på de faktiska omständigheterna... vill jag ha det varmt och skönt en kall dag så får jag antingen sätta mig i bastun eller ta på mig varma kläder... att göra det bästa av en situation ligger för det mesta inom räckhåll för mig... så visst är det viktigt vad jag själv väljer att tycka och tänka om... och hur jag tar mig an livet på livets villkor... min erfarenhet har lärt mig att offerkoftan mycket sällan ger mig de resultat jag eftersträvar... jag vill leva ett liv fyllt av möjligheter och är tacksam över att ha en tro på att allt är möjligt... vad än folk tycker och tänker.
.
Jag lever min dröm... gör du det också?
 

Kommentera inlägget här :