Pundigt...

... kanske är rätta namnet på min städning.

Kände att jag bara var tvungen att göra något när jag höll på som värst nu med att sortera bland alla sladdar och elektriska grejer... herregud vad kommer allt ifrån?

Jo jag håller fortfarande på med min 15 minuter om dagen städning... får väl erkänna att jag missat lite då och då... det är ju mänskligt *L*... och när det gäller är jag hur mänsklig som helst *L*... i vilket fall som helst så blev det nog en smula "pundigt" idag... har ju hur mycket skit som helst som jag samlat på mig... och vad ska man göra av gamla schackpjäser... småleksaker... och NA-prylar... att slänga ner dem i en låda igen ville jag inte... så jag kom på en idé... varför inte lägga dem i...


... glasburkar?

Och sedan ställa dem på en...


... hylla i köket.

Är det konsnärligt eller bara pundigt?

Ni som läst här tidigare vet ju att jag hade en vansinnig idé när det gällde att bli konstnär snabbt... att göra något konstigt... kalla det för konst... och på så sätt bli konstnär *L*...  ja så gick mina tankar... men om jag ska vara ärlig så påminner det faktiskt om vad vi narkomaner kallar för rent pund... men va fan... att vara galen är ju rätt skoj... och hur som helst... ingen jävel kan ju kalla det för annat än väldigt personligt i alla fall *L*...

Kommentarer :

#1: naken Snigel

På min kökshylla står ett antal burkar med fina, bra, och en del goda saker;)...bla fina saker jag hittar ute på mina och snigels promenader;))

skriven
#2: naken Snigel

Dom är ju fyllda med just "dina" tankar, och det är aldrig fel!



Sov gott!

skriven
#3: Elvira

Jag tycker ÄRLIGT att det ser fint ut! Riktigt prydligt å fint!!

Å inte ett minsta dugg pundigt, jag förstår tanken, men nej, inget pund alls..

Hade du haft 10 olika burkar, ståendes i en stor röra så hade jag kanske kunnat hålla med dig..suck, hade mani på plåtburkar en gång i tiden, som sen blev förvaring för en eländes massa tvättäkta pund..tänkte kolla dem, kanske sortera dem, men slängde rubbet, å har inte saknat det ett dugg..så för mig är det skillnaden, skrotet man ändå inte saknar, men insorterat som om det vore livsviktigt!

Lång utläggning här, utan att komma fram till poängen (nikotinabstinens?)

Hur som helst, jag lägger min röst på "konstnärligt"

=)

Kramisar ..å nattinatt!

skriven
#4: Henrik

Nej, det är helt okej, inget pund. Fiiina nyckelringar... :o)

När jag hoppade fallskärm från hus, broar, berg m.m. så kallade jag det för konst och ville ha en mecenat (nån som pröjsade) och jag hatade sport och var emot när dom ville göra tävling av det. Konst... Performance konst, kan det va det tro? He, he!!!



Kram Henrik

skriven
#5: naken Snigel

jag röstar med Henrik & Elvira!

skriven
#6: Henrik

Jaha, Elvira, då var vi här samtidigt igen då. Mitt i natten igen... ;-) Pöss o kram!

skriven
#7: peter

Jo det är mycket tankar i de glasburkarna L... och jag förstår mycket väl skillnaden med de burkarna som du pratar om Elvira... ojoj vad jag förstår det L... jag slängde själv hur mycket som helst för några år sedan... och saknar fortfarande ingenting L... möjligtvis nostalgin i att titta på mina vinylplattor som alla eldades upp (till mången väns förtvivlan L)...



Och ja... nyckelringarna har ett STORT symbolvärde L.



Ja då har jag nu med eran hjälp döpt om det till konst L... och naturligtvis så är ju basejump (det heter så va?)konst... att du bara vågar... men jag hajar lite av känslan... en kraftig adrenalinkick kan jag tänka... L... och troligtvis en skön känsla av eufori vid landningen.



(((kram)))

peter

skriven
#8: Henrik

Ja, du har så rätt. BASE-hoppning brukar vi säga i Sverige. BASE står för Building, Antenna, Spann och Earth, dom fyra kategorier man kan dela in alla hoppbara objekt i. MYCKET rädsla var det att gå emot, har viss nytta av den erfarenheten idag. Fast det är oxå lustigt att se att rädslan för känslor kan vara ännu större. Visst var det ett kick-missbruk men jag är glad att jag gjorde några hopp i tillfrisknandet oxå.



Kram Henrik

skriven
#9: Eva T

Hej Min Vän !

Njaaa Ok då men lite pundvarning tycker jag allt att det är ............om inte annat så klockslaget att sitta å fylla burkar " mitt i natten" hi hi med den tanken att det är jobbdag imorgon dvs idag, eller ? ! Eller var det "BARA" konvent tjossan...fast det i sig kan ju räcka till ibland vet ju alla som gjort denna lärorika service.

Kram....................

skriven
#10: Mia

JAG gillar det! Organiserad oordning. När du sedan håller på att ledas ihjäl, så tar du en burk och tittar igenom den. Lite blir kastat, något kommer till pass. Kanske dotra behöver en nyckelring och får en...

De e BRA med grunk-samlingar. Varken konstnärligt eller pundigt. KLOKT! Alltid kommer prylarna till pass, i ett annat liv, i en annan tid. Eller hur?

skriven
#11: naken Snigel

Lustigt hur många olika sätt det finns som man kan se på en sak,eller ett beteende;)..Intressant att läsa;)



kram

skriven
#12: peter

Min flygning har gett mig massor som jag har använding av i mitt tillfrisknande... som att man blir belönad av att gå emot sina rädslor t.ex. L... och mycket, mycket mer... bara känslan av liv är ju så himla påtaglig när det finns en fara i det man gör... eller hur? L...



Jo det blev en smula sent märkte jag i morse när jag gick upp L... och ta mih fan... webbsidan är i det närmaste färdig... kommer inom kort att finnas på nätet L...



... ja jag tycker nog allt om grejen... och då kanske det är just klokt L... för mig iallafall L...



... det är häftigt att få ta del av era olika tankar om en sak... tack.



(((kram)))

peter

skriven
#13: Anonym

Ja du Peter, det ligger ju i betraktaren ögon att säga sin mening, å jag gillar det!!!L

skriven
#14: peter

Vad skoj att du gillar det... å vet du vad?

Det gör jag med L...



(((kram)))

peter

skriven
#15: Miss X Jung

jag tycker det var en bra o rolig idé ^^

skriven
#16: peter

Tack... det var skoj att höra L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :