Vilken...

... resa.

Det brukar ju sägas att det är resan som är målet... och det är inte utan att jag är beredd att hålla med om det just nu.

Vi hade ingenting bokat när vi åkte från vår lugna lilla ö i morse... vi visste bara att vi ville till Boracay... en båttur och sen blev det inte riktigt som vi tänkt oss... bussen byttes mot en minibuss som säkert lyckades tränga on fler människor än vad som hade fått plats på bussen... i 4 timmar... vilket väl var ungefär lika lång tid som bussen hade tagit... men... vi tog oss hela vägen till flygplatsen i Cebu.

Inget bokat... men vi lyckades komma på ett plan två timmar efter vi kom till flygplatsen och nu har vi returresan bokad dan innan vi åker hem till Sverige... vi landar efter en kort flygtur och hoppar på bussen som ska ta oss till terminalen... döm om vår förvåning när den helt plötsligt befinner sig mitt på en huvudgata i ett myllrande samhälle... va fan tänkte jag och undrade var min incheckade väska nu tog vägen... men... det var tydligen vägen till terminalen som gick genom stan.

Vi hann knappt ut från flygplatsen innan vi blev omhändertagna av någon form av resefixare som tog lite pengar av oss... satte på oss blåa lappar med ett hotellnamn som vi hade hittat på nätet... utan att ha en aning om det fanns några lediga rum... med dessa blåa lappar sattes vi på en taxi till hamnen... då öppnade sig himlen och dyblöta kom vi på en båt som tog oss över till denna nya ö... resefixarna satte oss i en ny bil... körde oss till vårt hotell... som genom trolleri lyckades fixa fram ett rum i två nätter (utan fönster) för 1100 kr natten.

Nu sitter vi på detta flåsiga hotell vid en vit och mycket vacker strand och sippar på en alkoholfri drink... mätta efter en god måltid och undrar lite om var vi egentligen hamnat... regnet fullständigt vräker ner... och det känns faktiskt riktigt, riktigt bra...

... var vi ska ta vägen efter dessa dagar vet vi inte... men vi har en dag på oss att landa och ta reda på det... känslan är hoppfull... och kanske vi landar på ett lite mer "backpackerställe"... flåsiga hotell är ju ganska fräckt men kanske lite tråkiga i längden... jaja vi får väl se vad morgondagen har i sitt sköte... allting har i alla fall blivit väldigt annorlunda från igår på vår lugna ö... och det känns bara bra... samma lika är ju inte alltid så skoj... och idag så har vi erfarit att... det är ju faktiskt resan som är målet.

(null)
Vår nya hotell precis vid den sagolikt vackra stranden i hällande regn...