Vad är sant...

... och inte sant?
.
Det skrivs många "sanningar" både på FB och i våra tidningar... och kanske ännu viktigare... vad väljer vi själva som sanningar?
.
Det är inte alltid lätt att vara källkritisk... allra helt om det råkar handla om någon eller något som jag själv kanske har en lite kritisk åsikt om... att bli bekräftad i mina egna känslor funkar tyvärr ofta som bränsle på mina egna fördommar... inget som jag är vidare stolt över... det är jag den första att medge.
.
Det är så himla lätt att påstå sig ha ett öppet sinne och förmåga att ge alla en ärlig chans... att vara icke dömmande och allt det där... men med handen på hjärtat... jag har tyvärr mer än en gång visat mig i allra högsta grad mänsklig... d.v.s. både dömmande och fördomsfull... usch... detta var inte skoj att skriva... dax att göra om och göra rätt... efter bästa förmåga... jag vill verkligen inte vara en människa som snackar skit för det får bara mig själv att känna mig smutsig.
 
.
En bara fråga som jag kan använda mig av är... "Och vad skulle kärlek säga om det här?".
 

Kommentera inlägget här :