Elaka barn...

... har jag träffat.
.
När jag var liten så vart jag mobbad... och omgiven av elaka barn... för så var det... alla barn var inte riktigt så snälla som deras föräldrar nog gärna ville tro... och nu när jag skriver detta så kan jag riktigt känna att det känns lite konstigt att prata om "elaka barn" trots att jag av egen erfarenhet vet att barn kan vara ohyggligt elaka... visst som vuxen förstår jag väl att det för det mesta egentligen handlar om rädsla... mobbing som sådant handlar enligt mig mest om rädsla... men det tar inte bort faktum... människan och även barn kan vara riktigt, riktigt elaka.
.
Idag så förstår jag mycket av allt det där som drabbade mig... och det är skönt... men lik förbannat så kan jag inte blunda för att det har satt sina spår... att jag fortfarande efter över 50 år har känslor i mig som jag fick som liten... som jag reagerar på... det tar tid att bearbeta och lära mig vad som är vad... för jag vill inte vara styrd av gammal skit längre... jag vill kunna förlåta alla som varit elaka och gå vidare i mitt fantastiska liv.
.
Allt var inte sommar, sol och lyckligt när jag var liten.
 

Kommentera inlägget här :