Drogerna tog min dotter...

... i går.
.
Efter en väldigt orolig helg eftersom min älskade dotter var på rymmen... igen... så ringde då telefonen... hon låg på intensiven i Ystad efter ytterliggare en överdos... jag kastar mig in i bilen och påbörjar färden neråt... det tar en halvtimme... sen ringer telefonen igen... hon är död.
.
En overklig resa ner till Ystad... tomheten skaver... ilska, tårar, och... och så jävla tomt.
.
Nu sitter jag här med en bild på näthinnan av min döda dotter i en sjukhussäng... i ett litet rum där vi fick ta farväl... så overkligt... surrealistiskt och frultansvärt hemskt... i mitt minne har jag en helt annan bild... av ett skrattande lyckligt barn när vi läste i vår favoritsagobok "Orvars korvar"... om och om igen... det är det glada, lyckliga skrattet som jag vill minnas.
.
Nu rinner tårarna... jag vill inte förstå... att min lilla älskade dotter är död.
.
Vila i frid älskade Mira... saknad, älskad härifrån till evigheten.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

❤️❤️❤️😭😭😭❤️❤️❤️
/Carolina Bjerregaard

Svar: <3
peter

skriven
#2: Slim Lidén

Så fruktansvärt, kära Peter!
Du, som på ett så underbart härligt sätt spridit så mycket kärlek, kramar och pussar genom åren - så orättvist!

Orättvist för alla, som drabbas, förstås.
Drogerna drabbar brett och vilt!
Styrkekram, Peter!
Slim

Svar: <3
peter

skriven
#3: Pierre

Beklagar verkligen Peter, fruktsnsvärt men drogen tar ingen hänsyn. Ord räcker inte till...kärlek till dig Peter

Svar: <3
peter

skriven
#4: Anonym

Neeeeej så ledsamt 😭 Från djupet av mitt hjärta så beklagar jag den smärtsammaste sorg man kan knänna!❤❤❤❤❤❤❤❤ Tänker på dig

Svar: <3
peter

skriven
#5: Kristina Salo

Jag beklagar djupt din sorg Peter ! <3

Svar: <3
peter

skriven
#6: Anonym

Var på Rönneholm tillsammans med henne. Beklagar sorgen <3 RIP fina Mira.

Svar: <3
peter

skriven
#7: Anonym

Beklagar din sorg av hela mitt hjärta ❤ Vet exakt hur det känns då jag själv råkade ut för samma tråkiga besked den 30 jan då dom hittade min dotter som tyvärr varit död ett tag .
Den sorg vi känner gör så oerhört ont o man vet inte hur man ska hantera det 😢
Jag skriver själv varje dag nästan vad jag känner samtidigt som jag lägger ut ett foto på henne på min Facebook sida o på ut en video där hon skrattar o har jätte kul det får mig att känna mig nära henne o samtidigt bearbeta min sorg på ett fint sätt ❤ Vi träffades när jag gick mobilisering kursen i Lund för några år sen Peter o jag beklagar än en gång din o familjens sorg .
Kram Anette

Svar: Tack för dina ord <3
peter

skriven
#8: Ann

Beklagar er sorg.😢 Det är så jävla tragiskt att nån enda människa ska behöva dö av droger. Var på Rönneholm tillsammans med Mira och jag blev glad varje gång jag gick förbi hennes rum och hon spelade techno så det skallrade i fönstren... Jag gillar inte techno men det kändes hemtrevligt. Du var ju o höll en föreläsning hos oss och det var så jävla fint att se hur mycket kärlek det fanns mellan dig och Mira och hur det lyste stolthet ur båda era ögon. Tänkte på det då o ville bara dela med mig av det till dig nu. ❤️🙏

Svar: Tack ❤️
peter

skriven
#9: Chrissie

Peter, det är med sorg i hjärtat som jag läser ditt inlägg!!!!
Jag beklagar din stora sorg!
Kramar om!!!! <3

Svar: <3
peter

skriven
#10: Anonym

Sänder dig och familjen en stor styrkekram. Livet är inte rättvist...
Var och lyssnade på din föreläsning i höstas. Du är en fantastisk person att lyssna på, men glöm inte att själv ta emot hjälp.
Ta hand om dig och familjen

Svar: ❤️
peter

skriven

Kommentera inlägget här :