Nu kan vi det här...

... och drar vidare.

Känns lite grann som vi har levt lite i en alldeles egen bubbla ett tag här nu... ett helt fantastiskt ställe för att komma ner i varv och bara göra... ingenting i en underbar miljö... men nu är det dax att möta verkligheten utanför vår lilla paradisö.

Ser faktiskt fram emot att åka båt, buss och flyg imorgon... känna lite på livet igen... någonstans är vi ju faktiskt i ett helt nytt land och jag är lite nyfiken på att uppleva detta... att bo på fina hotell intill en fin strand är naturligtvis helt ok... och inget som jag skulle vilja vara utan... men... verkligheten utanför bubblan lockar... var befinner vi oss egentligen?

Jag personligen kan älska små saker som att åka buss med lokalbefolkningen... fika på ett lokalt fik... synintrycken, lukterna ja hela atmosfären av att befinna sig i en ny kultur... det finns så mycket för mig att lära mig om livet när jag vågar öppna mig för nya sätt att tänka... vara och uppleva i livet utanför den gamla vanliga trygghetssfären.

Världen är så mycket större än så... och ligger öppen framför fötterna på oss... det är bara att ta för sig.

(null)
En bussresa kan vara ett äventyr i sig.

Kommentera inlägget här :