Stress...

... är inget skönt tillstånd.
.
Jag har en viss stresskänslighet för tillfället... ingen skön känsla alls... växlar mellan en behaglig distans till tillvaron och en kvävande känsla av att fixa en massa prylar... helst igår.
.
Vad jag förstår så kan detta vara ett förstadie till ett visst mått av utbrändhet och signaler som är väl värda att tas på allvar... medvetenhet är naturligtvis bra... och struktur med pauser i min verklighet... jag kan inte vara överallt samtidigt och har inte lösningen på alla problem... lite i taget räcker och blir över... vad jag kan se när jag har lite distans... är att allt naturligtvis löser sig på ett eller annat sätt till slut... ibland så blir det som jag vill och ibland så blir det på ett annat sätt... men... det blir för det mesta precis som det är tänkt att bli.
.
Jag behöver inte ha koll på allt... bara på min del.
.
Det går framåt... vare sig jag vill eller ej.
 

Kommentera inlägget här :