Pyssel...

... kan jag ägna mig åt nu när mitt "dåliga samvete" inte längre styr mitt liv... å det gör jag... inte julpyssel... det finns det så många andra som gör betydligt bättre än mig *L*

Nä det är mitt 15 minuter om dagen som har förvandlats till ett pysselprojekt för tillfället... efter att ha fyllt mitt målarbord till bredden med all möjlig skit och tömt undervåningen på det mesta... så har mitt projekt ändrat riktning... lite tvärtom faktiskt... nu tömmer jag...


... mitt bord... lite i taget... vissa saker bärs ner igen...


... och hamnar t.ex som prydnadsaker i mitt fönster...

... ett pyssel på mitt sätt... i mitt hus... som jag vill ha det.

Jag vet att det finns människor som är betydlgt bättre på sådana här grejer än vad jag är... men det spelar ingen roll för jag vill göra det ändå... bara för att... det är skoj.

Någonstans i mitt hus så ska jag också skapa ett utrymme där jag kan frossa i mina barn... eftersom inget av mina barn bor på heltid hos mig så kan jag känna ett behov av att ha ett ställe som mina barn skapat... ni vet bilder på barnen och saker som de gjort till mig... där jag kan sitta och vara pappa... känna mina barns närvaro när de inte är här... och där kommer t.ex...


... denna tavla som jag fick av min yngsta dotter på min födelsedag att hänga.

Kommer ihåg när mina stora barn var lite mindre och hade varit hos mig... hur jag kunde låta bli att städa efter dem för att bara kunna gå omkring bland deras leksaker och känna närvaron av dem... visst hände det att jag svor över att trampa på legobitarna eller vad det nu kunde vara som låg framme... det gör ju rätt ont att trampa på legobitar *L*... men det var det värt... jag kunde ta del av deras lek... tänka mig in i deras fantasier.

Det är en sorg för mig att jag förstörde stora delar av deras barndom med mitt missbruk... jag hade ju lovat mig själv att "mina barn ska inte bli några skilsmässobarn"... det löftet knarkade jag bort.

Ändå ger mig mina barn chansen att få vara pappa... och morfar.

De är mina hjältar... och eftersom jag kan göra som jag vill i mitt hus så kommer jag att pyssla till mig ett ställe där jag kan ägna mig åt att beundra mina barn... de har så otroligt mycket att lära mig... för att de vågar vara... barn...

Kommentarer :

#1: H

Härlig teckning! Barnen är det bästa vi har...eller hur?

Jag vill bli världens bästa mamma...det är ett av mina mål i livet...

jag vill bli en mamma som barnen kan lita på...en mamma som stannar kvar och finns där för dom vad som än händer...hoppas jag kan ge dom både rötter och vingar... =)

jag tror att du har blivit en riktigt bra pappa!!!

var rädd om dig och dina barn. älska dom så mycket du kan...

kram!

skriven
#2: peter

En sån bra pappa som jag vill bli kommer jag aldrig att bli... och det är helt okej... jag kan bara göra mitt bästa... en sak vet jag dock... att jag är en betydligt bättre pappa idag än jag varit innan och det känner mina barn också... de litar på mig idag... å det är fan stort L.



Å såklart så älskar jag mina barn så mycket jag kan L... hela tiden.



Jag är övertygad om att du redan är en mamma som dina barn litar på...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :