Resan...

... till målet fortsätter med oförminskad kraft... 15 minuter om dagen är mitt mantra... långsamt närmar jag mig någon form av resultat på mitt städprojekt... och det är fortfarande oerhört intressant vilka vinster detta projekt ger mig på alla möjliga plan... dock inte så tydliga på själva städningen om jag ska vara ärlig... eller nu ljög jag nog lite... jag har ingen tvätt som ska tvättas... ingen disk... inte några skräphögar liggande utspridda lite varstans... nä det är mest tomt... jag är fortfarande inne i "tömmarfasen"...


... som t.e.x. mitt nu helt tomma skrivbord.

Men jag har lite kvar på undervåningen innan det är dags för att fylla på med det jag vill ha där... ja ni vet det är blommor som ska ställas lite här och där... lite prydnadsgrejer, tavlor å sånt jag vill ha framme... ja sätta min personliga prägel på mitt hem helt enkelt.

Men jag ska inte fuska...


... har ju ett litet gömställe...


... under min trappa som också ska tömmas.

Blir faktiskt förvånad över hur mycket skit jag samlar på mig fortfarande... å hur svårt det är att slänga den skiten... nä då är det lättare att slänga in det under trappan... "så länge"... å eftersom jag lägger den ena på det andra och att det till slut blir fullt så är det intressant att se vad som dyker upp... känns lite grann som att gräva guld...

Jaja... det är ju resan som är målet... eller hur?

Kommentarer :

#1: matilda

jag fattar inte att jag gick upp så tidigt hela vecka, ångrar mignu när skolan börjar ;)

skriven
#2: peter

Igår har redan passerat... imorgon vet vi inget om... idag är dagen då ALLT händer... det ska jag tänka på när jag vaknar... kan ju bli typ den bästa dagen på länge... om jag vill...

(((kram)))

peter

skriven
#3: ingalill

hej vännen. . tack för att du påminner om valet vi har.. inte alltid självklart. men bara för idag så är allt ok. jag är ok och det jag gör är ok. så länge jag fokuserar på idag, så är allt väl. jag önskar dig en jättebra dag, peter!! kraam ingalill

skriven
#4: peter

Jag önskar dig en bra dag också min vän... å bestämmer vi två oss om at det ska bli en bra dag så kan vi säkert smitta någon med ett leende.

(((kram)))

peter

skriven
#5: Kicki

En dikt som fastnat och som e sååå sann!!

Dagenb idagar en märklig dag

Den är din

Dagen igår föll ur dina händer

Den kan inte få annat innehåll än du redan gett den

Dagen imorgon har du inte fått löfte om

Men dagen idag har du, det är det enda du kan va säker på

Den kan du fylla med vad du vill, använd dig av det

Idag kan du glädja en människa

Idag kan du glädja en annan

Idag kan du leva så att kanske någon annan ikväll kan tacka dig för att du finns till!!

Dagen idag är en betydelsefull dag, den är din



"Morine"



Tänkvärd eller hur!! Ha d å sköt om dig!

skriven
#6: peter

Vilken fin dikt... och tänkvärd.

Här och nu pågår någonting som kallas för livet... igår och imorgon är bara fantasier i våra huvud.

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :