Att dansa nykter...

... är fullt möjligt...


... ALLA på bilden är drogfria... å vi har skitskoj.

Tänka sig det hade jag ingen aning om för en massa år sedan... nä då hade jag skrattat högt om någon hade sagt åt mig att festa loss en helg... nykter... jag hade trott att människan var galen... minst sagt.
Då hade jag nog hellre suttit i öknen och sugit på stenar... det lät roligare för mig på den tiden.

Vid denna tiden en fredag så hade jag troligtvis redan hunnit fyllna till en smula... eller dragit en lina eller två... å det hade känts helt naturligt... fan det var ju fredag.

Denna fredagen så ska jag ta det lugnt med min dotter... vi ska chilla lite framför TV:n, käka ostbågar å godis... trivas tillsammans helt enkelt... imorgon kommer det en polare hem till oss å vi ska laga lite käk... inte helt fel det heller... och min dotter behöver inte oroa sig en sekund för att hennes pappa ska bli för full eller flippa ut på något sätt... det VET hon.

Jag kan inte bara dansa nykter nu för tiden... nä jag kan göra massor av prylar... bland det häftigaste med att leva drogfritt är att det händer saker... innan var det mest snack... om vad som skulle hända och vad som hade hänt... men det hände inget... jag snackade mycket om att åka till Indien å flippa loss när jag var aktiv i mitt missbruk... men tror ni att jag kom dit... nä det var som vanligt mycket snack å lite verkstad... det fick vänta till jag blev drogfri... för nu får jag akta mig för vad jag vill och önskar mig... för nu händer det... naturligtvis hamnade jag i Indien... å flippade loss... kanske inte på det sättet som jag hade planerat när jag var aktiv... det handlade mycket om knark på den tiden... nä nu flippar jag och mina drogfria vänner loss på riktigt...


... å blir upplysta på ett helt annat sätt...

Livet är STORT... och mer kommer att visa sig... så länge jag följer den drogfria vägen... då är ALLT precis ALLT möjligt...

Kommentarer :

#1: knisse

Dansa nykter e faktiskt att föredra har ja märkt.. Men d tar lite längre tid innan man kommer loss bara :) Men va kul de var o dansa loss i gotland alltså! Anyway. Har ni från Halmstad fått reda på att vi försöker kränga biljetterna förköp o ha så lite som möjligt i dörren? Om inte så kan ja ge dig nummer till tjejen som är ansvarig för biljettförsäljningen.. Det kommer bli helt grymt. kram

skriven
#2: peter

Du får mer än gärna ge mig nummret till den ansvariga tjejen... å så hoppas och tror också för den delen att det blir dans så att vi kan flippa loss kraftigt och helt hämningslöst... nu för tiden så dansar vi ju på riktigt L... å det är ju såååååå jävla skoj när vi väl kommit över rädslan å bara släpper loss helt galet... eller hur L.

(((kram)))

peter

skriven
#3: Carina

Du ...Skrattar när jag tänker på min kompis..ibland var ju hon chafför..å vi tyckte hon var tråkig många ggrmen snäll som körde runt på oss andra vindrickande kvinnor.Min vän sa ofta...jag kan ju spela full..de ser ju ingen..heller hur!Kram På dej

skriven
#4: peter

Är det inte konstigt egentligen att vi i detta landet blir ifrågasatta när vi INTE dricker?... å att vi när vi blir FÖR fulla kämpar för att se nyktra ut... ja lagom är ett väldigt svenskt begrepp L... (((kram)))

skriven
#5: Kicki

Tänk va livet har att ge mycket som vi ibland bara ser förbi utan att stanna upp...ett leende från en främmande person, bara d får en ju att le tillbaka..man måste lära sig att ta tillvara på det lilla här i livet...allt känns så mycket bättre än att försöka köpa sig lycka genom prylar att visa upp för andra, vem försöker man lura då???...näe, att må bra i själen e lycka nog!!...

skriven
#6: peter

så sant så sant... å det häftigaste med leendena är att man alltid har tid att ge bort ett L.

(((kram)))

peter

skriven
#7: carina

Skrev ett längre inlägg nu..så kanske du förstår mer hur jag undrade hur eller vad var det som drev min son in i drogernas värld.Tak för att du finns..

skriven
#8: peter

Jag läser med stort intresse vad du skriver på din blogg... det är nyttigt för mig ska du veta.

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :