Jag är...

... inte alltid vad jag tänker... å det är väl på både gott och ont *L*.

Ja det är nog tur att det är på det viset... det finns tankar i mitt huvud som kan göra mig mörkrädd *L*.
Inne i mitt huvud så blir det lätt ytterligheter... allt från värsta goda superhjälten till något som katten inte ens vill släpa in.

Det är väl okej... förstår ju att det är mina HANDLINGAR som spelar roll... och att det faktiskt oftast är de som styr mitt mående... eller att jag åtminstone har ett verktyg för att styra mitt mående... för det är när jag inte gör några handlingar som mina tankar har en tendens att ta över... då går det snabbt... och kan på nolltid få hela min tillvaro i gungning.

Jag behöver göra grejer utan att tänka så jävla mycket... visst det är ju bra om jag tänker till en liten smula så klart... ni vet tanke, beslut och handling... att jag tänker på konsekvenserna av mina handligar... men när jag väl fattat ett beslut så behöver jag aggera på det beslutet... annars så börjar jag förhandla... å då blir det minsann inte någonting gjort.

Är så fett stolt över att jag fortsätter med mina 15 minuter om dagen... att jag bara gör det utan att tänka så jävla mycket... jag har tillit till att det kommer att bli bra till slut... för om jag börjar tänka på vad som händer här hemma så kan jag ju börja undra om min idé att flytta skräp från mitt numera...


... tomma skrivbord...

Jag använde skrivbordet som avlastning för att ställa alla grejor jag tömde från köksbänken... och där kunde det ju inte ligga... så jag flyttade allt till...


... mitt något större målarbord på övervåningen...

... så nu ligger där inte bara allt från köksbänken... utan även det som tidigare låg på skrivbordet.

Vad ska detta sluta?

Kommentera inlägget här :