Att VågaVa Vacker & Värdefull...

... är bland det viktigaste som finns tycker jag... å ett mantra som jag jobbar på.


Varför det kanske någon frågar sig?

-För att jag är så jävla vaaaaaanlig, svarar jag.

Låt mig förklara *L*... det finns en story *L*

jag har hört detta uttryck en massa gånger... å så kom det sig att vi fick gåvan att vara lärare (eller ja... lärare och lärare... vi var väl oss själva *L*) på en skola i stan.
Å så var det en tjej som ville dra lite tidigare... å då hoppade det ut en läxa ur min mun... jag sa åt henne att hon fick i läxa att sätta upp en lapp på sin badrumspegel där det skulle stå... "jag är en vacker och värdefull människa".

På vägen hem kom jag på att jag... INTE... hade en sån på min badrumspegel... å så kan vi ju inte ha det... så jag satte upp en jag med... som en liten parantes så kan jag berätta en lite rolig grej som hände efter att den suttit där i fyra dagar... telefonen ringde... å jag fick en förfrågan om jag kunde tänka mig att ställa upp på en grej eftersom det hade kommit ett sent återbud... de ville ha mig som ersättare för... FRÖKEN SVERIGE!!!... woow tänkte jag... att få ersätta fröken Sverige... snacka om att min text på spegeln funkade över all förväntan *L*... jaja, efter ett kort ögonblick så insåg jag att det var nog inte mina yttre färdigheter som man sökte *L*.

Men texten hängde kvar... å det började trilla ner poletter mellan mina öron... hur det funkade.

Jag har i hela mitt liv sagt elaka saker till mig själv... det finns ingen i hela världen som varit taskigare mot mig än jag själv... det är bara jag som sagt och verkligen menat saker som... "du är värdelös"... "du duger inte"... ja listan kan göras lång... jag har alltså matat mig själv med en massa negativa budskap... å min hjärna är ju inte annorlunda än någon annans... d.v.s. programerbar... säger jag åt min hjärna att jag är dum så tror ju den på det... så är det bara.

Jag behöver behandla mig själv shysst... mata mitt huvud med bra grejer... som...
att säga åt mig själv att jag är en vacker och värdefull människa.

Det som händer och vad mina poletter fick mig att fatta var att jag började titta mig omkring... se på mina vänner som... ja *L*,,, Vackra & Värdefulla... o vipps så hände det... JAG kände mig vacker och värdefull när jag såg på min omgivning på det sättet... å det är en skön känsla *L*.

Jag har fortfarande samma text på spegeln...

Kommentarer :

#1: knisse

Fin text vännen... Så väldigt sant som det var sagt. Det finns inga garantier för att andra kommer påminna oss, så det är mycket viktigt att vi själva gör det :0) Hur gick det med Fröken Sverige grejen, den blev jag lite nyfiken att höra mer om hihi Kul att läsa din blog då o då och se hur du har det. Ett roligt sätt att ha kontakt, blogar är roligt att läsa. KRAM

skriven
#2: ingalill

hejsan. ja, nu sitter det en lapp på min spegel oxå. har hört talas om det förut..men glömt att sätta upp en fin lapp. har varit skeptisk till om de kan funka. men andra budskap jag gett mig (de om att inte duga osv osv).. de har ju satt sig. och jag behövde ingen påminnelse-lapp till de. nej, de fick jag ner i ryggraden minsann. nåja, jag är väldigt seriös i det jag gör och gör som er andra. så nu sitter lappen där. annorlunda ord men ialla fall. de är kärleksfulla. jag har börjat faschineras av människor som är tillfreds m sig. det är nåt mäktigt i det.. stort och vackert. kram i

skriven
#3: peter

Å jag blir så glad när jag får respons på mina inlägg... tack till er fina vackra värdefulla människor L.

Så jävla skoj att höra att du också satt upp lappen på spegeln... den manar till eftertanke och får i alla fall mig att stanna upp och tänka till lite då och då L.

... å så var det ju det där med fröken Sverige... det blev faktiskt en succé... det var en rätt stor grej med jätteproffsiga dansare å artister som jag skulle presentera... å jag drog ner en och annan applåd när jag körde ett dansnummer... kanske var det mest skratt eftersom jag inte är så bra på att dansa L.

(((kram))) till er bägge... och som jag med stoltet kallar mina fina vänner.

skriven
#4: Anonym

Ja det är lättare att leva i en lögn än i verkligheten

skriven
#5: peter

Hellre egna lögner än andras sanningar L... ett citat fritt översatt från en tung rysk författare (Dotsojevski) ursäkta stavningen L.

(((KRAM)))

peter

skriven
#6: Anonym

Hej hittade din blogg..å här kommer det att läsas..varendra rad du skrivet,Är glad för dej..så himla glad.Du har gjort en tuff resa..hoppas att vi kommer höras igen,varma kramar Carina

skriven
#7: peter

Livet ÄR tufft... att droga sig var enkelt... men att leva på livets villkor är tufft... och underbart fantastiskt också... det tog lite tid för mig att fatta att ansvar gör mig fri... glad att du hittade hit... å jag tror allt att vi kommer att höras igen.

(((kram)))

peter

skriven
#8: Carina

Lånade din bild..tyckte den var så fin,hoppas det var ok..:-) Carina

skriven
#9: peter

Självklart får du ta min bild... jag blir bara glad...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :