Blöjbyte...

... kan vara en helt fantastisk upplevelse... jag VET *L*.

Bytte blöja på mitt barnbarn idag... å det var några år sedan det hände senast.
Han klagade inte en sekund *L*... morfar kunde sina grejer *L*.

Mitt barnbarn visar mig med all tydlighet de grundliga behoven... mat... sömn... å en torr rumpa *L*.
Å när han ligger i mitt knä och bara är... helt fantastiskt *L*.

Jag ser hans mamma... min dotter... vart tog den lilla flickan vägen?
Nu ser jag en mamma som alldeles nyss var en liten flicka som jag kunde byta blöja på... ge honom mat... kärlek... omtanke... och närhet... så självklart... så naturligt.

Livet är ett mirakel... och jag tar del av det... miraklet... idag genom att få byta blöja på min dotters son... mitt barnbarn *L*.

Kommentarer :

#1: monika

Härligt! Barnen blir stora... men så kommer det små barnbarn =)

skriven
#2: peter

Ja det är helt otroligt... nästan overkligt L.



Ja du vet... "vart tog den lilla, lilla flickan vägen?"



(((kram)))

peter

skriven
#3: 13

jag var med på våga va grejen i högskolan den 6/10-08.

Jag tyckte det var riktigt intresant hur man egentligen påverkas av droger.

Jag tycker det var jättebra, det var rolig att lyssna på dig och hur du förklarar det där med possitivt och negativa känslor om droger och hur det käns, att man inte dör , paff, utan att det händer grejer.



Bloggen är okså bra, rolig, intressant m.m.



skriven
#4: peter

Vad glad jag blir över att du skriver här på min blogg L... och det blir ju inte sämre av att du ger mig beröm... tack för de fina orden det betyder mycket för mig ska du veta.

Krama dina klasskompisar... å alla andra du känner L

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :