Drogfri...

... idag också.

Glömmer ofta bort det... tar liksom min drogfrihet för givet eftersom jag i väääääldigt många dagar har varit helt befriad från någon form av drogsug... å visst är det skönt att slippa dessa.
Grejen är att jag genom att glömma bort att jag är drogfri och missar en helt ljuvlig gåva...min TACKSAMHET.

När jag stannar upp och tänker till på att jag faktiskt är befriad från drogsug och ÄR drogfri... så är det lätt att hitta min tacksamhet... alla dessa belöningar jag fått genom att sluta peta i min droger.

Som att kunna titta människor i ögonen utan att behöva vika bort blicken...
eller att VETA att man kan lita på mig när jag bestämmer något med någon...
å inte att förglömma... att jag vågar lita på min omgivning *L*.

Jag brukar säga att drogfriheten inte ger mig någonting... mer än möjligheterna att göra vad jag vill med mitt liv.

Drogerna har aldrig varit mitt problem... nä tvärtom så var de ju lösningen på mina problem.
Visst fick jag MASSOR av problem tack vare mitt drogande... men det var inte själva drogen som var problemet... nä det var ju snarare att jag inte kunde titta någon i ögonen utan att vika bort blicken...
eller att ingen kunde lita på mig när jag bestämde något med någon...
å att jag inte litade på någon.

Hängde ni med? *L*

Kommentera inlägget här :