Funderar...

... lite på saker som jag börjar ta för givet...



... som det här hur det har förändrats att gå in i affären där jag bor.

Jag går inte längre och smyger längs väggarna... tittar ner i golvet när jag möter någon.
Det känns inte längre som om jag är i centrum för allas blickar.

Kom ihåg att det kändes som att det blev alldeles tyst när jag klev in i affären, att det liksom kändes som att allt stannade upp och att jag var den mest hatade personen i universum... något som katten släpat in.

Idag så tar jag del av verkligheten... tittar mig omkring... hejar på de jag känner och känner mig som en del av verkligheten, blir glad när någon grattar mig för att jag blivit morfar *L*.

Det känns inte längre som om jag är misstänkt för att ha snott hela affären... nä... jag är "bara" en av alla som behöver handla något som finns i denna affär... en vaaaaaanlig produktiv och ansvarsfull medborgare i detta samhälle *L*.

Vilken frihet... att få vara en del av.

Lätt att glömma bort hur det var i det aktiva missbruket... att ta min drogfrihet för givet.

Ibland så kan det vara bra för mig att stanna upp och fundera lite... jämföra och se vilka vinster jag fått... och känna på den sköna känslan av tacksamhet för min drogfrihet... inte glömma bort hur det faktiskt var... att ta allt detta som jag fått för givet... som att kunna gå och handla utan att vara nojad *L*

Kommentera inlägget här :