Min historia lite kort...

... kan ju vara på sin plats här *L*

För lite drygt 10 år sedan så kom jag till insikt om ett problem jag hade...


... insikten om att jag var narkoman och alkolist var väl inte så upplyftande direkt...
kände mig nog lite dum när jag fattade hur jag slösat bort mitt liv på droger...



...Det var nog minst sagt en smula rörigt mellan öronen på mig...



... jag gömde mig bakom mina masker...



... och hade vissa besvär med att identifiera mina känslor...




... men jag är en kille med tur... och väldigt fina vänner som hjälper mig.
En av dessa var Leffe och tillsammans med honom startade vi en förening 1999... den fick namnet VågaVa...



... å i denna förening kunde vi börja använda våra erfarenheter på ett konstruktivt och positivt sätt... kunde vi vara drogfria så kunde ta mig fan vem som helst... för vi var ju "hopplösa fall" bägge två *L*.
För att driva VågaVa behövdes stålar... så vi började föreläsa...



... å det gick strålande *L*... självkänslan växte och jag började inse att så länge jag struntade i att peta i mig droger så var ta mig fan ALLT möjligt... drömmar kunde förverkligas och jag vågade gå emot mina rädslor... som att t.ex. dansa nykter *L*... 



... utveckla intressen...



och börja LEVA... fullt ut *L*... vilken befrielse... jag har långt kvar tills jag är färdig... men som någon sa...
"det är resan som är målet"... å vem vet... en dag så sitter jag där... fullständigt nöjd *L*...



... på en strand i Indien... med ett rött streck i pannan... utan ångest över vad som hände igår *L*.

Kommentarer :

#1: Kicki

Blir så otroligt glad av att läsa dina texter, d står för något starkt och positivt..har rekomenderat en kompis att läsa dina bloggar å han känner igen sig i d du skriver..han e på väg till ett drogfritt liv om än på en väldigt skör tråd men den tråden kommer att tillslut bli ett starkt rep...

skriven
#2: peter

Vad glad jag blir för att du gillar min blogg... och du får gärna be din kompis att höra av sig till mig om han vill... både han och jag vill ju tydligen samma sak och min erfarenhet är att det är lättare när man hjälps åt... jag hade inte fixat det ensam.

(((kram)))

peter

skriven
#3: Sigge

Du är fantastisk på att skriva ... *ler*
Kram

Svar: Tack
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :