15 minuters bank...

... kanske är en idé?

Mitt 15 minuter om dagen städprojekt har havererat... total kollaps.
Dammsugaren står på min övervåning och flinar elakt åt mig... övertygad om att den kommer att vara en av de finaste och minst körda i den årgången av dammsugare... redan nu så är det förenat med vissa svårigheter bara att få tag på dammsugarpåsar (något som jag med er hjälp och tack vare denna bloggen lyckades lösa).

Nä det är fan skandal... 15 minuter om dagen är 1 timme och 45 minuter i veckan... eller 7 timmar och 30 minuter i månaden.

Så nu funderar jag på att göra ett nytt försök... där jag kan investera i en 15 minuters bank... om jag städar 1 timme i dag så har jag satt in 4 dagar på mitt "konto"... 4 dagar som jag i princip skulle kunna göra det jag är bäst på... ingenting.

Jag bor ju ensam i mitt hus så det blir ju inte stökigt... jag diskar och tvättar fast mina 15 minuter har havererat... men det blir ändå dammigt... och det behövs dammsugas och torkas golv... visst skulle väl fönsterna behövas putsas men det är överkurs... då är det viktigare för mig att damma av hyllor och sånt... fönsterna kan jag ta... sen... imorgon... för idag så ska jag bara...

Jag känner hur förlamningen tar tag i mig... genen som skriker att jag ska sätta mig i solen med en bok istället för att plåga min dammsugare gör sig påmind... ja fy fan...

... hur svårt kan det va?

Kommentarer :

#1: Alf-Enar

Det finns så mycket viktigare att ta tag i som att t.e.x. relaxa det är en nog så viktig del av livet.

Så man får ork att kan komma vidare. Det med en 15 minutersbank är en lysande idé.

skriven
#2: peter

Relalalaxa är riktigt viktiga grejer... och med en insättning på 15 minuters kontot så njuter iallafall jag ännu mer av relalalaxandet L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :