Jag är rädd...

... och väldigt förväntansfull... samtidigt.

Det handlar om mina tänder... om den totalrenovering som ska starta på onsdag... naturligtvis så är det med stora förväntningar som jag påbörjar denna behandling... och lika självklart är det väl att jag är livrädd.

Min mun är ett väldigt privat område... jag släpper verkligen inte in vem som helst i min mun... visst har jag stoppat in en jävla massa skit i den... det medges... men likförbannat så är min mun bland det mest privata jag har... kanske är det extra känsligt område för mig eftersom jag ju har skämts den största delen av mitt liv för hur det ser ut i min mun...

... när jag var liten så skämdes jag för att jag hade så stora framtänder... och att jag hade ett mellanrum mellan mina framtänder... när jag blev lite äldre så löste det sig automatiskt med mellanrummet... jag och en kompis pucklade på varandra så det stod härliga till och vi lyckade förstöra varandras tänder rätt ordentligt... i mitt fall så såg det till en början bättre ut eftersom min glipa mellan framtänderna försvann... men den lyckan var ganska kortvarig eftersom en av framtänderna nu hade blivit missfärgad istället... så då skämdes jag för min bruna framtand...

... men Gud är stor och det var inget jag behövde leva resten av mitt liv med... efter ännu ett slagsmål trillade den bruna tanden ut... och då skämdes jag över att jag inte hade någon framtand... vilket en tandläkare löste åt mig med en protes som jag kunde trycka upp i gommen (i.o.f.s. också lite skämmigt med en protes och inget jag var stolt över)...

... den protesen lyckades jag supa bort och blev ännu en gång tandlös innan jag av en slump flera veckor efter jag tappat (supit bort) den till min stora förvåning helt plötsligt hittade min protes på en trottoar i Halmstad... helt otroligt... jag lyckades laga mina låtsaständer och de höll några veckor till innan protesen gick sönder och blev omöjlig att använda...

... sedan dess så har jag då skämts för min tandlöshet... även om jag har varit väldigt bra på att förneka detta faktum både för mig själv och min omgivning... och nu så ska jag då få tänder...

... det är skitstort för mig... och jag är livrädd... rädd för att det ska göra ont... rädd för hur det ska se ut... rädd för mina förväntningar... rädd för att jag inte har en aning om vad som kommer att hända... och kanske är jag rädd för hur det skulle kunna vara att ha tänder som man inte skäms för... för jag har ju alltid skämts för hur jag ser ut i munnen...

... jag är rädd... men det är inte hela världen... för jag är nämligen inte så rädd för att vara rädd längre...

Och skulle det bli föööööör jobbigt... ja jag bor ju på landet... där kan man ju alltid flippa över i ren galenskap en liten stund... och springa omkring lite i mitt hus...


 ... det brukar faktiskt funka...

Kommentarer :

#1: Elvira

...vet du en sak..? Jag tror nog att du är en av de mest äkta människor jag vet..



Menar du att du själv hittade protesen på gatan? Chansen borde ju varit en på tusen ju..



Jag har en liten egenhet, när det handlar om gröna äpplen, jag skalar småbitar på dem med framtänderna..å framåt nångång på hösten kan du göra samma lika, en helt ny äppelupplevelse-jag lovar!



Kanske inte så mycket tröst i det hela då, men ändåler



Tycker hursomhelst att du är tuff, att nojja på tandläkare är inte ett dugg underligt, och att så totalt överlämna sig, tyder på stort MOD!!

Å stor klokskap, för det kommer bli kanon!!



Kram kram

skriven
#2: Anna

Åh du är modig!! Go go go! Puss o kram

skriven
#3: peter

Tack för era uppmuntrande rader... och ni ger mig faktiskt lite mod...



... men just nu är jag nog mest manisk i min iver att få ihop rörliga bilder och musik i mina inlägg... ja ni hajar... jag är en beroende i alla mina angelägenheter L...



... å visst hittade jag mina gaddar på trottoaren två veckor efter jag supit bort dem... jag lovat att det var fest den dagen då jag hittade dem... ja herregud... men den historien ska jag ta en annan dag... det är faktiskt rätt bra... L...



... till hösten blir det äpplen... först så ska en massa gaddar tas bort... sen ska jag läka... ha en provisorisk protes över sommaren...



... det är fan spännande... och ja... lite modig är jag nog allt... ni är bäst!!!



(((kram)))

peter

skriven
#4: Eva

Lycka till hos käftis Peter...det kommer att bli kanonbra....du är en strålande människa!!! Kram!

skriven
#5: peter

Tack... ja det blir som det är tänkt att bli... såklart L...



... å strålar gör vi allihop L...



(((kram)))

peter

skriven
#6: kulan

tack för filmen:) du gjorde min dag!



vi får hoppas på att din förvandling kommer gå jättebra:)!

lycka till!



kram

skriven
#7: peter

ojojojojoj... vi snackar min absolut första filmrecension... fantastiskt L...



... alla förändringar som jag gjort den senaste tiden är bra för mih har jag märkt... ävemn om det inte alltid känts så L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :