Vacker & Värdefull...

... tjatar jag mycket om.

Tack å lov... skulle jag vilja säga... för det är ett mantra som jag verkligen behöver mata in i mitt huvud... och det lättaste sättet för mig att göra det är ju att tjata hål i huvudet på min omgivning.

I över 50 år har jag gått omkring och snackat skit om mig själv... helt övertygad om att jag inte har varit okej... alltid velat vara någon annan... snyggare... smartare... ja hela paketet... som ett mantra har jag matat mig själv med en stor jävla lögn... att jag inte är okej... och det är skitsnack... jag duger precis som den jag är... jag ÄR vacker & värdefull.

Och naturligtvis kunde jag ju inte låta bli att spela in ett YouTube-klipp på detta tema...

 
... med glimten i ögat *L*.

Men jag är fan så seriös med denna insikt... att det funkar att mata mig själv med detta mantra... att det gör underverk i mitt liv... och att det nästan är lite skrämmande vilket KRAFT det är i mina tankar... att jag efter bästa förmåga kan "beställa" mina mående... för mina känslor är till stor del ett resultat av mina tankar.

Det innebär inte att jag är befriad från livet på livets villkor... som ibland kan suga riktigt ordentligt... och jag kan inte springa ifrån verkligheten heller... men jag kan utveckla strategier som funkar för mig... för det är okej att må skit... att vara ledsen... arg... glad... lycklig... eller att må precis hur som helst... men eftersom jag VET att det är mina tankar som bestämmer hur jag ska tackla livet så är jag inte så styrd av mina känslor längre...

... jag är fortfarande rädd... men inte längre rädd för att vara rädd... det är skillnaden... flippat... det har alltså inte hänt någonting men förändringen för mig är gigantisk... hänger ni med?

Det är fan ett mirakel...

Kommentarer :

#1: anette

du e fantastisk d e bara så... ja ler stort..eller ss på danska (smiler södt)love you du gör mej glad...;-)

skriven
#2: anette

trodde ja postade en nyss... du e fantastisk ler stort eller ss (smiler södt) som dom säger i danmark

skulle inte klara mej utan dina bloggar ibland...=O)

skriven
#3: peter

Smiler södt L... det gillar jag... kanske mitt danska påbrå som vaknar till liv *L'...



(((kram)))

peter

skriven
#4: kulan

så sant! du duger precis som du är och du ÄR vacker och värdefull:)!



jag älskar ditt leende och skratt btw! du smittar verkligen av dig:)



ha en underbar dag!

kram

skriven
#5: peter

Jo så är det ju faktiskt... ler du åt världen så brukar den le tillbaka L...



... å vackra & värdefulla är vi allihop... såklart...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :