Om och om igen...

... händer det mig.

Jag snackar om mina rutiner... och svårigheterna jag har för att bibehålla vissa av dem... helst de som är bra för mig av någon väääääääldigt underlig anledning... det verkar som om jag har en inneboende motkraft till att vara ordentlig... och det spelar liksom ingen roll att jag verkligen förstår vansinnet med att vara rebellisk mot mig själv.

Hade ju ett projekt som jag höll på med ett tag... som jag mer än gärna skrev om här på min blogg... och ni som hängt med här ett tag vet mycket väl vad jag menar... och vad det är som jag inte vill skriva om nu... av den enkla anledningen att jag är tillbaka på ruta ett igen... suck...

Det börjar bli jobbigt att...


... slappna av i TV-soffan.

Och det är av precis samma anledning som när jag för några månader sedan började med ett projekt som jag döpte till 15 minuter om dagen... fan jag vill ju njuta av att ligga och slappa framför TV:n... käka godis och inte göra någonting...

... men nu gnager den i mig igen... stressen över att jag inte gjort det jag borde göra... stressen som jag är en sann mästare på att bygga upp... å precis som vanligt har jag gjort det igen... jag gör det om och om igen... samma sak... mina tre favoriter... "sen"... "ska bara"... och "imorgon"... och som ett brev på posten... svårt att slappna av i min TV:soffa... bara för att...


... jag inte riktigt pallar att diska nu...

... för att inte tala om att dammsuga... torka golven... vattna blommorna... tvätta... ja ni fattar... hela baletten... alltihop... så nu har jag bestämt mig... nu ska jag gå till handling... här ska det ske en förändring... vi snackar tanke, beslut... handling.

sen ska jag diska och dammsuga... jag ska bara slappa framför en film till... men imorgon... då kör jag igång med mitt 15 minuter om dagen städprojekt igen... ja så får det bli... känns skönt att ha bestämt det... tror nog att jag ska kunna konsentrera mig på filmen nu...

Kommentarer :

#1: F-28-80C

Men vänta nu Peter, du förstår väl att du inte blir lyckligare av att städa. För så är det inte. Gör det till en övning istället, då hemmet representerar dig, låt även det s.k stöket representera ditt inre.

Varje gång du rensar bort en grej inombord typ om det du hamnat på ruta ett med, så måste du även städa bort en grej hemma. Det funkar vice versa.

Låter kanske galet.. men det funkar. Tro mig. Du skrider till handling och slår flera flugor i en smäll. Testa iaf... what else can happen?

EN STOR KRAM TILL EN STOR MÄNNISKA!

skriven
#2: peter

Vilken strålande idé... om jag använder mig av den... för så är det ju för mig... går jag inte till handling så händer det ingenting... L...



... tycker inte att det låter galet ett endaste dugg... tvärtom faktiskt...



... jag hade en period då det såg för jääääääävligt ut hemma hos mig... och jag menar verkligen fööööör jäääääääävlgt L... å en kompis till mig tyckte att "fan peter du är ju drogfri men ditt hus ser ju ut som en pundarkvart"... å jag sa åt honom att jag höll på att städa mellan öronen och skulle ta det... sen L...



... nä jag ska göra mitt bästa med att få med mig bägge grejerna... både utsida och insida...



... tack för din kommentar...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Sniglon

Hm, hur gör man om man har "jättestädat" hemma men stökigt inuti?? Kanske ska stöka ned lite hemma, och städa mer i huvudet;) Tycker ju för böveln att jag inte gör annat än försöker sortera och städa i huvudet. Men det är lika stökigt ändå ju;(



En Sniglon som har "Fan" i huvudet idag;(



Kramar alla, tack för ni finns

skriven
#4: F-28-80C

Sniglon, jag förstår vad du menar. Allt handlar om balans. Jag har växt upp med en mor som hade städmani och en ganska allvarlig sådan. Vi blev inte insläppta då vi kommit hem från skolan, för hon skulle städa, så hemma var vi inte förrän på kvällen.



Det jag menar på att det på ett sätt hör ihop. Idag mår min mamma bra och det märks... hemma. Det är inte lika rent som förr om än rent. Så ta det lugnt och som sagt... se det som en övning Peter. Allt löser sig! PUSS

skriven
#5: Eva T

Hej Min Vän !

Det är så sant som det är sagt.....

Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

skriven
#6: Helena

städa långsamt...njut av förändringen....karma-yoga...duvet ;-)

skriven
#7: peter

Jo jag tar det lugnt L... men det känns också himla skönt att jag har kommit igång med denna rutinen igen... hallå 15 minuter om dagen är inte mycket och ger mig massor...



... så det är en bra investering... och det gör kanske också att det blir lite balans och att jag får med mig både insida och utsida...



... ja jag njuter... av lite skit i hörnen... å en smula mänsklighet mellan öronen L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :