Drogfriare...

... än på länge känner jag mig idag *L*.

Det är sååååå flippat att kunna känna efter hur det känns i min kropp... rent fysiskt... jag är så grymt jävla drogfri att jag kan känna varenda nyans snart... visst det kan vara på gott och ont... för det var timmar sedan jag var sjuk... och det var fan inte skoj att inte ens orka ligga ner... men fan vet om det så här i efterhand inte ändå var värt priset...

... jag känner mig såååå grymt skönt frisk... och det är på riktigt... det är en helt och hållet drogfri känsla... den är äkta till 100%... jag har inte ens nikotin i min kropp... jag är helt ren... fri...

... jag tycker om att bo i min egen kropp idag.

Ibland så funderar jag på hur jag ska kunna förmedla budskapet om att det är en hit att leva drogfritt... att det liksom är värt priset att... tända av... hur jobbigt det än kan kännas i början av ett drogfritt liv... det var inte sanningar som denna...


... som ändrade mitt liv hur sanna de än är...

Det är något annat... diffusare... mer andligt... och just idag... när jag tar ett djupt andetag och känner hur min kropp känns så är det bara... ja typ... självklart att vara drogfri för mig... bara för att...

... det är såååååååå jävla häftigt... att vara fri... på riktigt... å att kunna känna det rent fysiskt... ja jävlar... tänk om jag hade kunnat sätta ord på denna känslan... då hade ju alla valt att leva drogfritt...

Kommentarer :

#1: H

woow...det där låter ju som om man skulle vilja prova dorger bara för att känna hur det känns efteråt.... ;-)

Kan ju säga att mitt liv inte känns som ditt även att jag är drogfri.

Men stort grattis till ditt drogfria liv och dina flippade känslor hihi

kraaaaaam

skriven
#2: Eva T

Hej min Vän

Hi hi jag är på det humöret idag.......man kan inte säga Drogfriare......drogfri bara. Fast det kanske heter så nuförtiden med tanke på Subetex å Metadon. Ja menar drogfri drogfriare å lite så där drogfriarerererere, kanske.

skriven
#3: peter

Det finns faktiskt en belöning i att få sluta med drogerna... grejen är bara att jag inte kan rekomendera den vägen av den enkla anledningen att det bara är ett fåtal människor som faktiskt lyckas bryta ett missbruk... kan kanske låta konstigt men så ligger det till... och ändå har jag inte sett en enda människa supa eller knarka sig lycklig...



... nä de enda lyckliga narkomaner och alkolister jag träffat är de som är nyktra och drogfria...



... å Eva visst gick det alldeles utmärkt att säga drogfriare för mig... å jag tror ta mig fan att du förstår precis vad det är jag menar... å det har inte ett skit med metadon eller subotex att göra... nä "bara" min upplevelse L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Eva T

Hej igen min vän ! Fattar jag väl, men man kan ju inte vara mer än drogfri....varken mer eller mindre. Man är ju inte lite gravid . Det var så jag menade. Gravidare än någon annan......Att dra in M och S handlade om att dom är ju i deras tycke mer drogfria nu,,,,hm. Ha en trevlig kväll Kram



skriven
#5: H

Hmm...ska inte prova då alltså =P

skriven
#6: peter

Jag har ju aldrig varit gravid... men jag tror nog att man kan känna sig mer eler mindre gravid... med betoning på att "känna" då... men jag är ju kille så det har jag ingen aning om...



... däremot så finns det dagar då jag inte tänker en sekund på att jag är drogfri... idag är en dag då jag kan känna tacksamheten i att vara drogfri... ja du hajar L...



... å nä... gör inte det... det går at uppskatta livet ändå... om jag får ge dig ett tips så skulle det vara att tänka tacksamma tankar... funkar alltid L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: cecilia

hej Peter.. tunga saker du tar upp på din blogg.. jag har inte såå lång tid i tillfrisknad men jag kan säga att din blogg är såå pass tung att jag får lov att bara läsa lite i taget.. kärlek..

skriven
#8: peter

Hoppas att jag ska lyckas förmedla det lite lättare budskapet om att ett drogfritt liv är himla... fritt L...



... Välkommen hit...



(((kram)))

peter

skriven
#9: cecilia

jaa det gör jag gärna.. fast de ska nog ha lite kött på benen dom oxå.. tro mej detta är bra att läsa om.. går de att prata fritt här på nätet utan att folk vet om att de är just jag?? har frågor som jag inte vet vem jag ska prata om dem med.. känner ju inte till detta liv lika mycket som mitt missbrukar liv.. blir rädd mellan varven o sååå ledsen..människor känner ju inte mej ..inte heller jag om jag ska vara ärlig..o de ska jag ju vara.. tja jag hoppas på att du har tid o lust att prata med en som mej.. hm väntar på svar innan jag fortsätter.. kram

skriven
#10: cecilia

hm dom komentarer jag skriver nu försvinner ju bara.. känns ju inte bra.. kram

skriven
#11: peter

Jag har en mailadress som du kan skriva till om du är nojad på att någon skulle känna igen dig här på bloggen...



... jag jobbar ju på VågaVa som är en förening dit man ska kunna vända sig utan att behöva vara rädd för att någon ska få veta att man gjort just det om man vill vara anonym... och det du säger till mig stannar där... vi är ingen myndighet... jag har en mailadress dit du kan skriva om du inte vill skriva här...



[email protected]



Det du skriver om är helt naturliga känslor för oss... och till en början så svajar det rätt mycket... det är då det är så himla bra att ha någon att prata med... det kommer att lugna ner sig men du får ha lite (ibland rätt mycket) tålamod...



... hör av dig...



(((kram)))

peter



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :