Sååååå enkelt...

... det är... egentligen.

Ja jävlar... det som kan vara svårt, är att förstå, hur enkelt det egentligen är... det mesta som verkar krångligt.

Ta bara det här med förändringar... hur jobbigt kan det inte kännas innan jag gör en förändring... hur mycket kan jag inte plåga mig själv för att slippa förändras... och hur jobbigt kan det inte vara att slippa se behovet av en förändring...

... å varför är det då sååååå jobbigt för mig att stanna kvar i ett problem för att slippa göra förändringar... det kan handla om i stort sett vad som helst... t,ex problem i förhållandet... på jobbet... med droger... eller rökning... ja typ vad som helst... jag har en tendens att stanna kvar i mina problem lite längre än vad jag skulle behöva... å jag börjar att förstå varför... det är helt enkelt för enkelt att göra en förändring... jag vill gärna krångla till det lite...

... kanske för att jag inte vill verka dum inför mig själv... för det kan ju vara liiiiiiite jobbigt att se sina egna misstag och tillkortakommande... och det är ju inte utan att det finns en liten smula skamkänsla i ett faktum som jag inte riktigt vill se... ta det där med att jag är alkolist och narkoman... vilket jävla jobb jag har lagt ner i en herrans massa år för att slippa se det problemet... eller att göra om det så att det passar mig... krångla till det för att slippa se enkelheten... för en 3-åring fattar ju lösningen på det problemet... det är ju bara att strunta i att peta i sig något...

... för mig blev den förändringen möjlig genom ett accepterande... jag behövde inte göra ett endaste dugg mer än att acceptera en sanning som jag inte ville se... att jag inte fixade att peta i mig droger...

... sen var det ju skitenkelt... ett drogproblem är ett av de enklaste problemen som finns... lösningen är så självklart enkel... två små ord *L*... nej tack... å vipps... inget drogproblem längre...

... att det har blivit modernt att lösa ett drogproblem med andra droger och kalla det för medicin istället är ju naturligtvis en enda stor bluff... det behöver man ju inte vara vidare smart för att fatta... och om man fattar varför så är det väl inte så svårt att förstå heller... för det handlar inte om att man vill lösa ett drogproblem... nä det handlar ju om att man vill lösa ett problem med narkomaner... inte genom att ge dem möjligheter att bli drogfria... nä det är ju för jobbigt... då är det ju bättre att kontrollera dessa narkomaner... och det är ju hur enkelt som helst... man gör som man alltid har gjort i alla tider...

... man blir langaren... för det är så enkelt för den som håller i påsen att dressera narkomaner och att få dem att göra i stort sett vad som helst... det är den som har påsen som bestämmer... en narkoman är beredd att göra mycket för att få drogen... och jag är faktiskt förvånad över att myndigheterna inte har använt sig av denna metod tidigare... det finns mycket pengar att tjäna på det... det är verkligen ekonomiskt gångbart...

... det enda man ska akta sig för är om narkomanen får för sig att bli drogfri på riktigt... för då mister man makten över den människan... men jag skulle bli förvånad om man inte har tänkt på detta... tror inte att de som väljer att gå på subutex eller metadon behöver oroa sig vidare mycket för att deras doktor trappar ner på doseringen så länge de bara gör som deras kran (staten och läkemedelsföretaget) säger åt dem att göra... kanske kan de få en belöning i form av något att somna på till kvällen om de är riktigt lydiga och snälla... en "duktig" narkoman som inte stökar till det för "oss andra" är ju värd all "vård"... eller hur?

Personligen så tycker jag att det är för jävligt... men det är ju klart... helt uppenbart så finns det krafter som säkert undrar varför man ska göra experiment med möss när det finns massor av narkomaner att leka med?

Vilka ska vi ta sen... de hemlösa... pensionärerna... eller kanske de som röstas ut i Robinsson... å sen när vi sorterat ut alla som inte riktigt passar in så blir nog allt jättebra... det är ju sååååå enkelt...

Kommentarer :

#1: F-28-80C

Givetvis ska man inte "byta ut" ett beroende med något annat, men vad händer med narkomaner som har barn och tilldelats metodon och faktiskt "frisknat" till den grad att de kan fungera bättre i ett samhälle. Har jobb och får tillbaka lite av sin dignitet och kunna se sina barn i ögonen.

Är jag helt felt ute?

Jag är ju som sagt bara en som tittar på utifrån, berätta... kan alla verkligen bli drogfria?

Och de som accepterar metadon, är de lika fast i skiten som förr?

Det är ett komplext problem med oändliga avsikter - ekonomiska såväl som praktiska (röja undan problemen).

Jag försöker förstå ditt sätt att se, du som varit där och lyckats gå vidare.

Med varma hälsningar,



F-28-80C



PS. Hur mår du? Hoppas allt är underbart!DS

skriven
#2: peter

Nä du är inte helt fel ute tycker jag... det finns människor som fungrar bättre i detta samhälle med subutex och metadon...



... för inte alltför många år sedan så funkade jag faktiskt betydligt bättre i detta samhälle när jag gick på amfetamin än när jag var drogfri...



... droger funkar... droger är inte problemet... problemet är varför vi drogar oss om du frågar mig... och jag tror att det är ett känslomässigt problem...



... och om jag inte slutar att peta i mig droger så kommer jag att fortsätta att föra det känslomässiga arvet vidare till mina barn... våra barn behöver "speglar"... förebilder som visar att det är okej att vara ledsen, arg, glad och vad det nu kan vara för känsla...



... hade problemet "bara" gällt narkomanerna så kanske det inte var så farligt... fan att knarka är den lätta biten... oss narkomaner är det inte synd om... vi har ju våra droger... legala eller ilegala spelar ingen roll... nä det är de som finns runt omkring oss som skulle behöva hjälp för det är fan så mycket jobbigare för dem... våra barn... familjer... vänner...



... i min familj så var det ingen som grät... så jag trodde att jag var konstig när jag var ledsen... jag lärde mig inte att gråta... det är dysfunktionellt... det är sånt jag får lära mig fixa utan droger idag... att alla känslor är okej... att jag inte behöver fly från mig själv...



... jag är helt övertygad om att alla kan bli drogfria... och att det är de mest "hopplösa" fallen som brukar bli det först L'... det finns inga "hopplösa" fall...



... ge barnen föräldrar som lär sig leva på livets villkor utan att använda droger så räddar du många barn från ett framtida missbruk...



... om du frågar de som går på metadon så får du helt andra svar än vad jag ger dig... men vad jag sett så är det väldigt få som fixar att ta sig ur ett metadonmissbruk... för mig är både subutex och metadon en drog... och jag tror inte att man löser ett drogproblem med droger... däremot så tror jag att det finns pengar att tjäna på det
L...



... med mig är det faktiskt riktigt bra... fast det brinner till lite i mig när jag pratar om detta
L... jag har ju mina åsikter L*... hoppas att allt är bra med dig också...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Du skrev alla mina tankar och åsikter både i inlägget och sen i svars.kommentaren.

Det jag tycker är hemskt nu är att Lotta Tells böcker och film nu ska ge Svensson svaren varför det är såååå bra att få Metadon. Nu har hon ju lyckats så bra. Hinner bara sätta på tv n de sista dagarna så pratas det och visas snuttar ur hennes film och vilket helvete hon haft. Å ok det har hon säkert men det finns andra hjältar att uppmärksamma de som gör jobbet drogfria.

Hon är tyvärr inte den perfekta bilden för en lyckad "metadon heroinist"..................

skriven
#4: Eva T

Jag igen..........skrev fel. Jo det är ju just det hon är, den perfekta "metadonheroinisten" men hon är kanske en av de få........................

skriven
#5: peter

Jo jag har en massa åsikter i detta ämnet... å ibland så kan jag inte trycka ner dem L... jag har skrivit en jääääääävligt lååååång blogg om det som jag inte har lagt ut här... än L... den är mest för mig egen skull faktiskt L...



... jag kan bli såååååå jävla trött på oss narkomaner när vi väljer att ta på oss offerkoftan... finns det några andra som är bättre på att tycka synd om oss själva än oss narkomaner... jag tvivlar...



(((kram)))

peter



skriven
#6: Elvira

Aha..skulle just skriva en rad om just Lotta Thell, men såg att Eva redan va inne på samma..

Har inte sett filmen, men läst böckerna..å visst, helt klart framställs ju Subutex som räddningen , den absolut enda räddningen, för heroinister.

Hoppas det inte är lika tydligt så i filmen då..



Fniss, å jag är beredd att hålla med om offerkoftan, har precis lyckats kränga mig ur min..men det va mer som en hel kostym då ler



Kram kram

skriven
#7: peter

Jag tycker inte att du passar i kostym L... det är väl bättre om du provar ut några fina sommarklänningar istället L...



(((kram)))

peter

skriven
#8: Jag e värdefull, jag me

Ni som har så mycket åsikter om detta ämne. Har ni varit fast i herointräsket???Har ni prostituerat er för att få ihop till den dagliga dosen???Har ni tillbringat år i fängelse???Har ni levt i ständig förnedring???Har ni hepatit eller HIV???Har ni gått igenom 16 avgiftningar och 12 behandlingar???Har ni gått på heroin i 27 år???Har ni varit i valet att välja allt detta eller metadon???Nej, knappast för då hade ni inte resonerat som ni gör???Metadon ges till de som har misslyckats med alla andra insatser, som har ett dokumenterat injektionsmissbruk under ett visst antal år, som har sökt denna behandling själva, det rekomenderas ALDRIG av socialen, måste sökas, utredas och bdömas om man uppfyller en massa kriterier. Detta är en livskvalitets höjande insats, livräddande insats i första hand. Sedan utvärderas det med jämna mellan rum. Som ni resonerar så låter det som att ni tror att alla heroinister får metadon eller subutex, GLÖM DET. Det är ca 2700 heroinister av Sveriges ca 13.000 som har metadon eller subutex, alltså en väldigt liten,liten klick, å det är så tanken är. Så låt oss få välja ett bättre liv en bättre livskvalite, utan era fördomar som jag tror att det handlar om i brist på kunskap, Jag är jätteglad att ni hittat er väg, från hjärtat men döm inte ut alternativ som andra behöver. För som sagt, av ert resonemang att döma så tillhör ni inte denna grupp och kanske inte ens e ni narkomaner på riktigt, vad vet jag. peace

skriven
#9: Tess

Håller med dig att metadon i de allra flesta fall rädda liv på personer som inte har lycktas bryta sitt missbruk på annat sätt,trots otaliga försök.

Jag vet vad du menar med förnedringen, smutsen och prostitutionen, har själv varit där. Fick metadon för sex år sedan och har sedan dess fått ordning på ett eget hem, arbete e skuldfri och har en okej ekonomi. Jag säger som i de flesta andra sammanhang,manmåste ha varut där för att fatta vad det innebär, allt missbruk e skit.Men på något sätt så blir det destruktivare och smutsigare med just heroinet. Jag ycker att alla som lyckas bryta ett missbruk är mirakel, sen spelar det ingen roll hur man har gjort det. Fan vi ska stötta varandra, vi har ju redan samhället att fajtas mot och alla fördomar.

skriven
#10: Sniglon

Och jag förstår fortfarande inte dig Peter när du säger att du är så totalt emot det, men sedan "böjer" dig för din egna organisation ska få bidrag- Det är för mig en gåta. Dubbelmoral och falskspel i mina ögon. Du predikar en sak, lever en annan. Det ÄR inte ärligt!



WHY!?

skriven
#11: Sniglon

Money talks, LOUD!



skriven
#12: Anonym

För min del så får varje människa själv avgöra vad som gör att dom kan leva ett drägligt liv. Jag har full respekt för alla som försöker på sitt sätt, oavsett metod och preparat eller inte. Viktigaste är att varje individ kan få ett liv. Oavsett vad jag eller andra tycker om det. Sedan att staten tjänar pengar på andras olycka, det är en annan femma. Men som några ovan skrivit- Viktigaste är väl att det fungerar för dom, eller hur!? Ett första steg är alltid ett steg- fram!



Stor kram till ALLA, oavsett vad eller inte som finns i Era kroppar;))

skriven
#13: Sniglon

Det var jag som skrev förra inlägget;))

skriven
#14: Anonym

håller fullständigt med sniglon, det är bara ett spel för galleriet,precis som peter menar att det handlar om pengar från läkemedlesindustrin. Tro mig metadon är en mycket liten inkomstkälla jämfört med många andra läkemedel. Dubbelmoral, du tar ju själv emot pengar från myndigheterna som du kallar de nya langarna. Bestämm dig din bedragare, du förskingrar ju själv en massa pengar varje år,skattepengar som langrna från socialen som du kallar dom ger dig. Shit du bedriver verksamhet på knarkpengar, vicken grej. Tack till sniglon som verkar åtminstonde besitta lite empati mot de som faktiskt behöver medicin. nej du peter vågava ärlig,vågva hederlig, vågava den brassrökare som du är,vågava den som talar om sånt du själv har erfarenhet,

skriven
#15: Tänk på vad du skriver

Detta inlägget är ett direkt påhopp på en hel grupp, det är så kränkande det Peter skriver, du är ute på väldigt djupt vatten. E du inte själv narkoman eller?? Tänk på att du kränker människor som har avrit kränkta under stora delar av sitt liv, att jämför heroinister med möss att experimetnera med ojojoj vad snett på det du är. När det gäller metadon så är det allt annat än experiment,det är en metod som man har använt sedan 60-talet, det är dessutom den enda vetenskapligt beprövade metoden för att behandla grava heroinister som har en väl fungerande effekt. Men strunt samma, jag blir jättearg, jätteledsen när jag hör att du som själv påstår dig vara narkoman, att din verksamhet som troligtvis går ut på att hjälpa narkomaner kan vara så fördömande, så kränkande och så empatilös som du tycks vara i detta fallet. Rannsaka dig själv och fråga dig själv vad detta står för. Avund, rädsla,brist på empati,okunskap eller VAD.

skriven
#16: Sniglon

Undrar bara vad du menar med detta citat

"fan att knarka är den lätta biten"



Hoppas inte att du menar detta bara. Tror inte någon narkoman tycker det är "lätt" att knarka.



Sov gott ALLA

skriven
#17: peter

Först av allt... tack till er som själva går på metadon och som tar er tid att skriva komentarer här trots att jag är en sån stor motståndare till eran lösning... jag håller kanske inte med er i sak men jag respektrar verkligen era åsikter... det vill jag att ni ska veta...



... för som jag skrev... jag köper inte den lösningen... visst är du också värdefull... såklart... synd bara att du använder ditt destruktiva liv och alla dina voltor och behandlingar som en anledning att kalla dig för ett hopplöst fall... ett liv i missbruk är destruktivt och ger oss massor av konsekvenser... för väldigt många av oss (inte alla) är dessa konsekvenser självförvållade och fyller oss med skam... och är det inte skevt någonstans att du ska bevisa för samhället vilken otroligt misslyckad människa du är för att på det sättet få ditt metadon eller subutex utskrivet... man kan prostituera sig på många sätt... men fan vet om jag inte tycker att detta sättet är ett av de mest cyniska... och är det inte så att du måste vara en "duktig" narkoman också... följa alla rekomendationer för att få din dos... helst så ska du väl stå och böja huvudet av skam för att visa hur kass du är också... vems hora är du nu... drogens eller doktorns?



... visst jag är för mycket åt mitt håll... en närmast rabbiat förespråkare för drogfriheten... det är inte så svart eller vitt i verkligheten... det vet jag... naturligtvis finns det människor som funkar alldeles utmärkt på metadon och subutex... och visst fan ska vi stötta varandra... och någonstans så tror jag att min åsikt också behövs i debatten... vi är inte värdelösa hopplösa narkomaner som man ska kunna behandla lite som man vill... vi är vackra och värdefulla människor som är värda ett liv där vi ska kunna gå raka i ryggen och se vem som helst i ögonen utan att skämmas...



... jag ljuger inte när jag säger att det finns en möjlighet för ALLA att leva ett HELT drogfritt liv... oavsett drog... det finns inga hopplösa fall... det är bara skitsnack... vi är hur många som helst som fixat det... även heroinister såklart.



... jag är personligen glad över att jag bara hade ett val... ja tack eller nej tack... annars så hade det blivit alldeles för snurrigt för mig... och det är väl inte så konstigt...



... de flesta åren av mitt missbruk så funkade det kanonbra för mig att knarka och samtidigt fungera i samhället... ja sanningen var faktiskt att till slut så funkade jag inte utan drogerna...



... jag trodde inte att det var möjligt att leva drogfritt... jag hade fel...



... och att vi i vår förening "böjer" oss beror på att vi har ett avtal som vi måste följa... bryter vi ingångna avtal så tar vi ett mycket stort kliv tillbaka... vi vill också vara en del i detta samhället... och då måste vi följa regelboken även om vi inte gillar reglerna...



... å jag håller med... vi är alla mirakel L...



... kärlek...



(((kram)))

peter

skriven
#18: Sniglon

"och att vi i vår förening "böjer" oss beror på att vi har ett avtal som vi måste följa... bryter vi ingångna avtal så tar vi ett mycket stort kliv tillbaka... vi vill också vara en del i detta samhället... och då måste vi följa regelboken även om vi inte gillar reglerna.."



Ser du inte själv hur du resonerar?? Det är alltså ok att "hora" om syftet är ädelt, dvs generera pengar till Er så att Ni kan predika sanningar som är just Dina sanningar. Jag slår bakut! Jag är inte för något, inte heller emot något, det enda som betyder något är hur varje männsika kan få ett drägligt liv. Svinigt är det bara så länge någon tjänar pengar på andras olycka, vare sig det är stat, organisation, or what ever!



Håller med att alla kan leva drogfritt, men vägen fram dit är lika personlig som varje individ. Och ingens väg är varken bättre eller sämre än någon annans. Ska jag vara helt jävla ärlig så fördrar jag att mina "kvinnliga" vänner "horar" hos doktorn än på gatan. På ALLA sätt!



Ursäkta mina ibland hårda ord, men fan Peter, kom igen! Du horar ju värst av dom alla just nu! Ser du inte det själv, eller sväljer du kameler för att sila mygg?



Kram





skriven
#19: Sniglon

Dessutom så tjänar just DU pengar på andras olycka;)

Även om du väljer att se det som att du gör något bra, tänk att det finns dom som anser att du inte gör det;)

skriven
#20: Sniglon

Dessutom blir jag lite upprörd över att du kallar dom tappra själar som i skrivande stund kämpar för att ta sig ur ett missbruk med hjälp av olika "program" och "mediciner" för horor!! Det är inte snällt eller omtänksamt utav en blivande drogteraupthäft. (stavning) Det är ungefär som att säga till någon med cancer att "ryck upp dig" och sluta leka sjuk. Allt går bara du vill tillräckligt mycket. Att dom är sämre än andra för att de behöver hjälp på vägen- Jag blir ARG nu-

skriven
#21: peter

Nja sniglon... jag tycker inte att du behöver ursäkta dig en enda sekund för att du har en åsikt...



... sen kanske man inte ska blanda ihop VågaVa:s åsikter med de åsikter som jag ger uttryck för på min blogg... visst så överenstämmer de väldigt ofta men det är nog viktigt att skilja lite på vad jag säger och vad vår förening står för...



... på min blogg kan jag vara provokativ... vilket ibland funkar över förväntan L... och utrycka mig utan att behöva tänka så mycket på vad jag säger... vilket med all säkerhet inta alla håller med om L...



... hade mitt ord varit "lag" på VågaVa så hade det inte varit en drogfri zon... metadon och subutex hade varit välkommna... ja även "vanliga" påtända narkomaner och fulla människor... och så var det också när vi startade upp VågaVa... ALLA var välkommna...



... men allt eftersom vi blev fler så började det komma fram önskemål om att det skulle vara helt och hållet drogfritt... att det fanns människor som missbrukat subutex som hade önskemål om att slippa stöta på det hos oss... de berättade att det triggade igång ett drogsug hos dem...



... med det vill jag säga att det är inte alltid som det du läser här överenstämmer med vår övriga verksamhet... detta är min personliga blogg med mina personliga åsikter... som jag uttrycker på mitt sätt...



... och jag säger inyte att mitt sätt är rätt sätt... bara at det är mitt sätt L...



... å nä sniglon... jag tjänar inte mina pengar på andras olycka... tack å lov... jag tjänar mina pengar på att fortsätta att hålla mig drogfri tillsammans med andra som vill samma sak... så jag tjänar faktiskt pengar på vår gemensamma lycka...



(((kram)))

peter

skriven
#22: Hillevi

Jag känner två personer som får Subutex, den ena personen har hållt på att missbruka Subutex i flera år, det var liksom det som var hennes ursprungliga problem, på grund utav detta kom hon i väg på behandling, nu får hon just Subutex fast på laglig väg då, tycker detta är helt sjukt, hon kallar sig drogfri nu men vad är det egentligen som hon har blivit drogfri ifrån, inte fan Subutexen iallafall. Den andra personen får Subutex och tar samtidigt andra preparat för att uppnå önskad effekt. Sker detta verkligen under kontrollerade former när det kan gå till på detta viset? Hur kan det isåfall finnas så mycket Subutex på svarta marknaden? Det är ju inte speciellt svårt att få tag på.

Jag tycker dessutom att det är taskigt att ni ger er på Peter, jag tycker att det luktar avundsjuka lång väg, kan ni inte bara vara glada för hans skull, att han har lyckats bli fri från sitt missbruk, sen vad han har missbrukat eller hur mycket det är väl bara han själv som vet och det är väl egentligen oväsäntligt i sammanhanget. Huvudsaken är väl att det finns personer som klarar det, jag tycker att han har all anledning att vara stolt över det.

skriven
#23: Sniglon

@ Hillvitony det var inte riktigt det vi "pratade om" Jag är lika glad som Du att Peter är drogfri, KLART!



Peter, bjud hem mig en helg så kan vi tala om detta på riktigt, deal? Jag kan när som;) Känns inte som vi kommer längre här och nu. Men jag har väldigt svårt för när man kallar människor som kämpar för "horor" odylikt;)



Game on Peter!



Sov så gott nu ALLA

skriven
#24: peter

Kom till Gullbrannakonventet i Halmstad den 5-7 juni så tror jag att ord blir överflödiga...



(((kram)))

peter

skriven
#25: TESS

JAG ANVÄNDER INTE MINA VOLTOR OCH MÅNGA MISSLYCKADE FÖRSÖK SOM ETT ARGUMENT FÖR ATT VARA ETT HOPPLÖST FALL. VILLE BARA FÅ DIG ATT FÖRSTÅ VAD ALTERNATIVET VA I MITT FALL. OCH ATT MAN LIKSOM INTE FÅR METADON HHUR SOM HELST, ALLA FÖRSÖKEN SOM INTE LYCKATS ÄR ANLEDNINGEN TILL ATT JAG VALDE ETT NYTT ALTERNATIV, DET ÄR VAD DET HANDLAR OM. JAG ANTAR ATT DU VARKEN HAR MISSBRUKAT HEROIN ELLER HAR EN MASSA MISSLYCKADE AVGIFTNINGAR ELLER BEHANDLINGAR I BAGAGET, DET ÄR VAD SOM SKILJER OSS ÅT. JAG E DEFENITIVT INTE ETT HOPPLÖST FALL, JAG HAR VARIT FRI FRÅN MITT MISSBRUK LÄNGE MED HJÄLP AV METADON.JAG HAR ETT JÄTTEFINT HEM, JAG ÄR UTE OCH RESER, JAG E SKULDFRI OCH ARBETAR OCH JAG "HORAR" SOM DU UTTRYCKER DET, DU BORDE SKÄMMAS, VARKEN FÖR DROGEN ELLER DOKTORN, JAG HÄMTAR MIN MEDIICIN PÅ APOTEKET SÅ FUNKAR DET EFTER EN TID SOM MAN HAR FUNGERAT, MAN HÄMTAR SIN MEDICIN TVÅ GGR I MÅNADEN OCH SEN LEVER JAG SOM VILKEN MÄNNSIKA SOM HELST.

skriven
#26: peter

Grattis Tess... det är ju bra att du är nöjd med ditt liv... att du hänger upp dig på hur jag uttrycker mig förvånar mig... jag är helt övertygad om att du egentligen förstår precis vad det är jag menar... eller hur?



Du och jag har helt olika uppfattning om vad vårt egentliga problem är... att det på något sätt skulle ha att göra med vilken drog vi använder oss av är ju enligt mig bara rent skitsnack... din åsikt är den motsatta och det får ju stå för dig... om du inte tycker att jag är en "riktig" narkoman för att min huvuddrog inte var samma som din och focuserar på olikheterna istället för likheterna så kan det ju vara svårt att föra en dialog...



... jag glädjer mig åt att du har hittat en väg som passar dig... så summa summarium så är vi ju bägge två lyckliga över att ha liv som vi trivs med... så... grattis till oss bägge L...



(((kram)))

peter

skriven
#27: HH=Horan&Hallicken

Pengar hit och pengar dit allt som har med behandling att göra är drivet av pengar och profit,helst så mycket som möjligt. Alla suktar efter att tjäna som mycket som möjligt och göra så lite som möjligt, har ju varit din slogan i alla år med VågaVA. Och horor hit å dit, du gillar ju dessutom att köpa sex av horor peter, åka på NA-konvent i Berlin och köpa sex av horor som troligvis behövde pengar till droger, coolt peter och jävligt tillfrisknande. kasta sten i glashus grabben

skriven
#28: peter

Nej jag gillade inte vad jag gjorde i Berlin för en massa år sedan... och inte kunde jag skylla på att jag var full eller påtänd heller... definitivt den skämmigaste enskilda händelse i mitt liv...



... och hade jag inte valt att prata om det så hade jag garanterat börjat droga igen på den skammen jag kände... men du ska veta att jag skulle ha velat hålla detta hemligt många gånger... för det är fortfarande något som jag skäms jävligt mycket för... och det var ett tag sedan så kanske behövde jag påminnas om vilket svin jag kan vara och hur viktigt det är för mig att påminna mig om att jag är inte den människan idag... men just nu så hade jag gärna struntat i att berätta det för dig... för nu fick du mig att må riktigt dåligt... men va fan... det är konsekvenser av mina egna handlingar...



... så grattis... en klockren käftsmäll fick du in där... jag är nere för räkning...



... respekt och kärlek...



(((kram)))

peter

skriven
#29: HH

genom det jag har läst har så kan du visst vara ganska vidrig fortfarande och precis som du kränkte en kvinna som behövde pengar till droger genom att utnyttja hennes situation, så kränker du dina gelikar med skrämmande kommentarer om att de horar än dit än hit. Kom igen hjälp varandra istället.

skriven
#30: peter

Nu får du ju ge dig... du skriver om grejer som du inte har en aning om och tolkar det jag skriver på ett sätt som har som enda syfte att smutskasta mig personligen istället för att se vad det är jag egentligen reagerar mot...



... och du gör det anonymt... varför?



(((kram)))

peter

skriven
#31: Anonym

va konstigt, de er ju du som har skrivit inlägget och kommentarat kommentarerna,så vem skulle jag annars angripa

skriven
#32: peter

okej...

skriven
#33: Anna

Låt var och en finna sin väg till ett liv!!! Sen om det heter Metadon, Subutex, Suboxone, NA, AA, GUD, Kärlek, Barn, Satan, KRIS, Kyrkan, Länken , RIA.... Spelar det någon roll??!!! Låt var och en finna sin väg.... En död missbrukare är en för mycket!!! Så länge man inte glömmer bort vart man kommer ifeån är allt väl!!! För mig finns det inga dåliga sätt.. Det finns plats för oss alla!!! Ödmjukhet o förståelse är det vi behöver.... Fördömmande och rädsla skapar ingen harmoni. Låt var och en finna sin väg... Vi vet ju alla vilken kraft beroendet har!!! Jag är för livet!!! Ha en underbar dag!!! Kärlek och Respekt!!!

skriven
#34: peter

Jag kan själv märka hur min beroendepersonlighet går igång på denna tråden L...



... och det är ett för högt pris... för jag håller med dig anna... ingen av oss har någonting att vinna på att slåss mot varandra... att vi tycker olika och har massor av åsikter hit och dit kan vi ju leva med...



... och vi har mycket gemensamt... viktiga prylar som att vara för livet t.ex...



... tack för ditt inlägg... jag blev glad när jag läste det.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :