Snön faller...

... och mitt hem rasar.

Jo så är det... snön faller utanför mitt fönster just nu... och jag gör inte det jag ska göra utan fortsätter att låta mitt hem rasa... det är i stort behov av en STORSTÄDNING... och det har jag ingen som helst lust med... så jag gör som jag brukar göra... sätter mig här och skriver om det istället.

Men fan jag pallar inte att vara trött längre... jag behöver ge mig själv lite ny energi... så jag välkommnar min städning (fyyyyy faaaaaan vad jag ljuger nu)... för jag vet hur jag kommer att må när jag kryper ner mellan nytvättade lakan ikväll... eller hur det är att laga mat i ett nystädat kök... och hur bra jag mår av att känna doften av nyskurat...

... jag har inte ett endaste skit lust att städa här hemma idag... så det är precis vad jag ska göra... för det är som jag hörde någonstans (nåt TV-program för massa år sedan tror jag)... man kan inte bromsa sig uppför en uppförsbacke...

Kommentera inlägget här :