Min vinge...

... och jag är på väg.
.
Efter en dags väntan så är det nu bestämt att vi ska samlas i morgon bitti vid Glumslövs backar... jag har aldrig hört talas om detta ställe men det spelar ju ingen roll... jag tänker i alla fall haka på detta gänget så får vi väl se vart det leder mig... känner mig ju nästan som en nybörjare eftersom det ju var så himla länge sedan jag flög nu... och jag tänker behandla mig själv som en sådan även om jag misstänker att flyga är lite som att cykla... att det liksom sitter i muskelminnet (eller vilket minne nu cyklingen sitter i)... jag är väl inte så himla orolig för den "tekniska" biten... känner nog mer att min rädsla över var det är jag håller på med är en större utmaning.
.
Min vinge ligger fastspänd på min bil och bara väntar på att få skjuts till en backe.
.
En sak som jag funderat lite på idag är vad jag ska döpa min nya vinge till... hon måste ju ha ett namn... mina tidigare vingar har hetat Sigrid och Liza... men denna franska Tecma har fortfarande inte fått ett namn av mig än... ska hon kanske få heta Sigrid II... eller... ?... frågan är berättigad eftersom det känns lite som om jag börjar om på nytt... fast å andra sidan... är inte varje ny dag som att börja om på nytt... om och om igen.
.
Eller så kanske det finns någon som har ett bra namnförslag till mig... vad ska min vinge heta?

Kommentarer :

#1: Anonym

måste bli Margot som kommer från franska Marguerite

kram pådej peter.



tror du ramlar ner annars. :-) så då va det bestämt.

skriven
#2: peter

Marguerite tycker jag är ett kanonnamn...



... å ramla ner... nja... ner kommer man väl alltid ;-).



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :