Viktökning och hängflyg...

... hänger jag mig åt.
.
Sakta, sakta ökar jag i vikt... ett mycket gott tecken eftersom det tyder på att jag är helt frisk och att min parasit har bestämt sig för att flytta... men jag ska lämna ett prov till på torsdag och jag väntar tills det provet är annalyserat innan jag vågar ställa mig upp och ropa hurra... jag tänker inte ta ut någonting i förskott en gång till... min parasit har lurat mig förut... flera gånger.
.
Men visst är det himla skönt att känna sig frisk... en av fördelarna med at vara sjuk är ju att man till slut blir frisk... och idag så känner jag mig himla tacksam för det... visserligen så fick jag ju en nackspärr i helgen men den börjar så sakteliga släppa också... och jag har stort hopp om att kunna åka ner till Hammars backar nere i Skåne till helgen... och se om jag fortfarande vågar att flyga hängflyg.
.
Det var några år sedan sist frånsett lite scoterbogsering för två år sedan som jag knappast räknar... och även om jag köpte mig en ny vinge då (för två år sedan) så har jag aldrig flugit med den... och vet väl inte riktigt i skrivande stund om jag någonsin kommer att göra det... men i vilket fall som helst har jag bestämt mig för att åka ner till helgen för att ge flygningen en chans... tillsammans med några andra entusiaster... det jag känner just nu är väl mest rädsla... och det känns väl sådär... men fan... med ett ärligt öppet sinnelag och lite villighet är jag ju en bra bit på väg.
.
Det är naturligtvis väldigt lockande att flyga fri som en fågel uppe i det blå.
.
Här har ni en liten film om att flyga hängflyg på Hammars Backar.

Kommentarer :

#1: bosse

HaHa tänk att jag är med, vad kan då hända ;-)

borde komma ner..... kram

skriven
#2: peter

Det känns nästan som om du är med och det känna bra ;-).



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :