Flygäventyret...

... fortsätter.
.
I morgon bitti är det dax att stiga upp med tuppen igen... denna gången ska jag göra mitt bästa för att befinna mig nere på Hammars backar redan klockan 09.00... då det är tänkt att vi ska få tillfälle att backglida lite vid skolbackarna... och jag håller tummarna för att jag då äntligen ska få känna lite på min nya vinge som jag köpte för några år sedan... den blev ju liggande här hemma i Brännebassalt sedan då vårt flyggäng splittrades efter en kusr i bogsering... vi kom liksom inte längre den gången... sen gick tiden och vingen jag hann köpa kom aldrig till användning... förrän nu då... när jag då äntligen har kommit till skott igen... om vädret tillåter så kommer jag att befinna mig på rätt ställe vid rätt tid... med precis de människorna runt mig som jag behöver för att komma upp i luften igen... under relativt säkra förhållande.
.
Visserligen så kan jag tycka att det är lite surt att vara nybörjare igen... men va fan.
.
Det är en herrans massa år sedan jag flög... och visst kan det kännas lite skevt att vara "nybörjare" igen... men det är den vägen som jag har valt för att ta reda på om jag fortfarande vill flyga fritt som en fågel... och det är ett mycket klokt beslut... det vet jag... för jag har respekt för det här med att flyga... det är mycket att tänka på för att kunna flyga säkert... även om själva flygandet inte i sig är vidare svårt... lite som att cykla.. fast i tre dimensioner.

Kommentarer :

#1: Lakritsdraken

Lycka-till-kramar! :)

skriven
#2: peter

Tack-kramar!



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :