En tåg...

... Blogg.
.
En av mina medresenärer missar bussen... Så det blir lite stressigt att hinna med tåget... I sista sekunden slänger vi oss på vår vagn och allt är lugnt... Tror jag... Konduktören vill se vår biljett och jag sträcker fram ett kort som vi fick igår ... Nja säger konduktören... Det kortet använder man för att KÖPA biljetten... På stationen... Vilket i praktiken innebär att ni just nu tjuvåket på mitt tåg... Hupp... Säger vi... Tack och lov så är det en väldigt snäll konduktör så hon hjälper mig genom att på nästa station visa mig hur man köper en giltig biljett i en biljettmaskin...
.
... Summa summarium så slutar det hela med att vi åker lite billigare och att jag får behålla ett kort med pengar som jag kan använda nästa gång jag åker tåg... Det kallar jag för service... Öresundtåget äger.
.

Kommentera inlägget här :