Fixat å klart...

... papperna påskrivna och nu är det upp till försäkringsbolagen att lösa det praktiska.

Visst surt att betala självrisken... å dyrt.
Men faktiskt... det är värt det.

Nu blir den ju lagad...


... min numera helt demolerade bil.

För så är det faktiskt... det är min bil som har fått de största skadorna... i mitt förra inlägg så la jag inte in någon bild på bilen jag körde på... de hade inte blivit så dramatiska så jag valde att fejka med en bil som var krockad på riktigt *L*.

Å ni uppfattar det rätt... en liten smula bitterhet kan jag känna för att slänga upp en massa stålar för en krock som fan inte syns mer än på min bil om man inte tar fram förstoringsglaset... om det ändå hade varit på min andra sida som är den sida där jag har pyttelite rost på... jaja... vad är en bal på slottet?

Min bil hade ju redan innan detta hände tagit alla pengarna som jag ville åka till Indien för... ja lite surt känns det faktiskt... just nu.

Men ändå... hela den här grejen kan jag ju också välja att se på ett helt annat sätt... ja allt som har hänt mig den senaste tiden hänger ihop... skitdyr reperation av min bil... kronofogdens utmätning av min lön... och nu detta som grädde på moset... det är ju saker som gör mig till en ansvarsfull medborgare i samhället... å det känns ju helt okej *L*... jag är med i livet på livets villkor utan att fuska.

Å vet ni vad... idag så använde jag mig för första gången av mitt nya VISA-kort när jag betalade för min parkering... fan jag har blivit en riktig svenne... äntligen.

En svenne som kan se livet i vitögat och kan gå med rak rygg genom livet... fattig... javisst... men ändå rikare än någonsin...

Kommentarer :

#1: Elvira

Du..jag kom att tänka på en sak, har du testat att prata med fogden..? Vet ju inte säkert, om bilreperation kan gillas som någit att få anstånd för, men att ta körkort gills, å att lämna snordyra körkortsprover gills åxå (om man behöver bil för att kunna jobba eller ta sig till jobbet) Kolla det...!

Skönt att det va fel bil du visade bild på då, fniss, inte för att JAG någonsin tvivlat på att du gjorde rätt hur som helst, men det blev ju lättare att hålla på dig då..ler

stor kram // Elvira

skriven
#2: Kicki

Visst är det härligt att känna att man gör rätt för sig, även fast det svider i plånboken...den känslan infinner sig väl inte direkt men med lite eftertanke så brukar det kännas bra!!

skriven
#3: peter

Vad glad jag blir över att få känna erat stöd... tydligen så funkar det på "en kraft starkare än mig själv" som måste ha lyssnat på er... noll... zero... ingenting kostar min krock mig när jag struntar i att reparera min egen bil... fan vad glad jag blev... mitt samvete har fått sitt och "beköningen" lät inte vänta på sig.



(((kram)))

peter

skriven
#4: Eva T

Hej Min Vän !

Det är hög tid att tvätta bilen.................

bilar behöver tvättas för att må bra.

Och vi vet båda VAR dom har bra biltvättar.

Skonsamma för lacken och miljövänliga hallar !!! ! Kram på dig............

skriven
#5: peter

Du menar väl inte "lackfirman" där du lackade om din bil en gång i tiden L... å jag har ju tvättat min bil... en gång... en vecka efter jag köpte den L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :