Frihet...

... är temat för vårt konvent i Halmstad.

Vi satt igår och pysslade fram en...


... flyer som ska tryckas.

Det är himla skoj att träffas några stycken och göra service tillsammans... som vi skrattade när vi lekte fram denna flyer... kreativiteten flödade och vi hade hur skoj som helst... och visst är det häftigt att vi... ett gäng narkomaner tillsammans kan fixa i stort sett vad som helst när vi samarbetar.

Ett konvent är en rätt stor grej att rodda ihop... men vi har kommitéer som var och en för sig fixar sin grej... en adminitrativ kommité som ser till att det flyter på... massa struktur... som ger massor av frihet... och resultatet blir alltid kanon... rätt otroligt egentligen eftersom det i stort sätt är ungefär den totala motsatsen till hur det såg ut i vårat aktiva missbruk... alla skyllde på varandra och ingen tog sitt ansvar... och resultatet blev alltid katastrof...

... och jag tror att det är för att vi tar vårt ansvar som vi känner... frihet...

Kommentarer :

#1: Anonym

HFast känner jag mig rätt så blir det i alla fall mycket service på plats. Har ju svårt att låta bli.......

skriven
#2: Henrik

Hej Peter!

Har läst en del men det är första gången jag kommenterar här. Ville bara säga att jag ser fram emot konventet som alltid har varit en höjdare, har varit där alla gångerna. Flyern ser skitfin ut.

Kram Henrik (gbg)

skriven
#3: naken Snigel

Frihet var dagens ord!...



Kramar massor!;))

skriven
#4: peter

Förhoppningsvis så blir vi många som gör service på plats... det är ju bättre att många gör lite än att få gör massor L... å service är ju en häftig grej som får oss att känna att det är vi tillsammans som gör det möjligt.



Och det är verkligen ett höjdarkonvent... billigast och bäst om du frågar mig L... om jag hade varit tvungen att välja mellan Barcelona för 800kr och Halmstad för 80kr... så är det inte säkert att jag valt Halmstad för att priset är så mycket lägre...



Nu slipper jag det... jag åker på bägge L... det är också... FRIHET L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Elvira

Se där ja, skriver in i kalendern direkt..min nya fina som jag precis inhandlat, viste väl att jag behövde den just idag =)



Kan va bra att träna på konvent inför Barcelona..som sagt..



Håller med Henrik, jättefin flyer!

Kramis

skriven
#6: peter

Så bra att du fick användning för din kalender så här på direkten L... och ska jag ge dig ett tips till så är det att fixa ett boende på konventet så fort vi kommer ut med infon på NA:s hemsida... har en känsla av att stugorna kommer att gå åt ganska snabbt i år... å så får du ju skriva upp att du ska ta med dig kläder till yogan på stranden på morgonen... för den vill du inte missa L.



Ja du snigel... FRIHET... det är häftiga grejer L.



(((kram)))

peter

skriven
#7: naken Snigel

Det största som finns, om den används med känsla och vishet;)



Kram

skriven
#8: naken Snigel

Det blir en blogg om det i morgon,Frihet! tack käraste vänner, Ni ger mig massor;))



Kram

skriven
#9: peter

ja frihet är det största L



(((kram)))

peter

skriven
#10: Elvira

Tack tack för tipset, fick samma av en vän bara för någon timme sen..

Aha, ok, mjuka kläder alltså..fniss, kan vara tidigt att skriva "ta med lista"..

men tack tack igen =)..förresten, yoga..? Har aldrig provat..spännande..

Sov så gott

Kram

skriven
#11: F E B B

Godmorgon! Hoppas du får en härlig torsdag :')

skriven
#12: Anonym

Har precis kommit på hur man gör när man länkar till andras bloggar, tänkte bara fråga ifall jag får länka till din blogg?

skriven
#13: Kicki

Det är så härligt att läsa Peter...du skänker hopp om att ALLA alla som vill förändra sina liv har en chans att lyckas...du är ju ett levande bevis på det!!!Kramiz

skriven
#14: peter

Du får mer än gärna länka till mig... om du vill att jag länkar tillbaka så hör av dig om vad du vill att den länken ska ha för namn.



Vi körde yoga förra året... underbart att starta dagen med på stranden tidigt på morgonen... alla log så lyckligt när vi var klara L... nu hade vi ju visserligen max tur med vädret också L... strålande solsken och jättemycket sommar... alla som pallade att komma ner på stranden så tidigt tyckte att det var toppen att starta dagen med ett yogapass.



Å jag hoppas att ALLA haft en underbar dag...



(((kram)))

peter

skriven
#15: peter

Ja men så är det ju... ALLA som vill kan förändra sina liv... men jag ska akta mig för vad jag önskar för chansen att jag får det är stor... kruxet är väl bara att det inte alltid blir på det viset som jag bestämmer L.



(((kram)))

peter

skriven
#16: Mia

Faan vad det är härligt att läsa din blogg... Jag MYSER hela tiden! Varenda gång du skriver så blir det nåt klokt... Kan du inte helt enkelt skriva boken som en blogg... Å ta med... Ja, allt det här kloka, underbara och roliga som du hasplar ur dig hela tiden? Ahh... bara en tanke bland många andra. Har god lust att skicka bonuspojkens morsa på dig... så du kan lära henne ett och annat om livet! P&K

skriven
#17: peter

Vad glad jag blir över din kommentar... allt klokt, underbart och roligt är ju sådant som kommer till oss när vi stannar upp... tittar oss omkring... lyssnar... lär... och UPPLEVER livet... det är inte mina egna tankar... det är sånt jag upplever som jag skriver om... det kan bonospojken också välja att se... när hon vill.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :