Hopplöst...

... lat är jag när det handlar om att hålla min bil ren... suck...

Det är över ett och ett halvt år sedan jag köpte min bil... och jag gillar min bil... dock så är jag inte så bra på att hålla den ren... varken på utsidan eller insidan... och ändå så började det så bra... som det alltid gör när jag köper en ny bil...

... då är jag helt övertygad om att "denna gången ska det bli annorlunda"... nu ska jag hålla denna bilen ren... och den första veckan så åker jag mycket riktigt till biltvätten och tvättar bilen... så blev det denna gången också... och det var ju ett tag sedan nu... typ ett och ett halvt år sedan... och nu är den ganska smutsig... det märkte jag när jag skulle stoppa in några kassar i bagaget i går... jag blir smutsig av att öppna bagageluckan... och nu stod jag på mitt jobb och rökte (den 5 ciggen idag vet jag eftersom jag för statistik även denna dagen *L*)... å tittade ut över parkeringen... jämförde min bil med de andra som stod parkerade där... och ja...


... den behöver tvättas...

... så jag fick ett impuls... nu jävlar ska jag tvätta bilen... köra in den i en tvätt.
Det är bara ett krux...


... takräcket.

Det funkar ju inte att köra in i tvätten med det på... så jag kastade mig ner i lokalen... vände upp och ner på allting i mitt sökande efter det rätta verktyget för att plocka bort takräcket... en liten insexnyckel... inte fan hittade jag någon sån... vet att jag har en där hemma... så min biltvätt får vänta ett tag...

... visst jag förstår att jag hade säkert kunnat låna ett verktyg på bensinstationen... men jag låter min lathet ta över... använder mig av favoriterna... "sen"... "ska bara"... och "imorgon"... de funkar ju alltid *L*.

Det är inte min bil som är hopplös... nä det är nog fan ägaren...

Kommentarer :

#1: Elvira

Nähe du!!

Din bils ägare är faktiskt vacker å värdefull, inte ett dugg hopplös..tänk inte ens tanken!!!

Dumma insexnyckel att gömma sig ju, hoppas den skäms!

=D

Kramis

skriven
#2: Henrik

Och bilen borde se till att tvätta sig själv, eller hur? Annars får den skylla sig själv, så det så!



Tvättade faktiskt min häromdan, tror det var första gången i år. Och det var för att jag skämdes för att lämna in den på verkstan smutsig. Så välkommen i klubben! ;-)



Kram Henrik

skriven
#3: peter

Jag hade inte ens vett att tvätta den innan jag lämnade in min bil på verkstan för några veckor sedan... jaja... det är på något sätt rätt enkla lyxproblem L.



Imorgon när det blir ljust så ska takräcket av L... här hemma finns verktygen L.



Å tack... jag kanske inte är såååå hopplös... bara lite... L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Elvira

..näee, inte ens lite..tvärt om, du är en äkta hoppspridare!! =)

skriven
#5: peter

hoppsan L... det värmer att höra...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :