Kors i taket...

... är ett uttryck som passar bra nu...

... det är rena rama ketchupeffekten som drabbar mig och mitt ansvarstagande... eftersom jag är lite lätt lyrisk över att fogden tar pengar av mig och att jag har börjat betala när jag parkerar min bil... så blir jag inte så förvånad när jag som en sann beroende märker att jag vill ha mer... men jag blir minst sagt förvånad över min senaste handling... idag så betalade jag...


... parkeringsböter på 200 spänn.

Herregud... var ska detta sluta... vad är det som händer med mig?

Ni kanske tror att jag vunnit på lotto eller nåt... men nä... jag har mindre pengar än jag brukar ha nu eftersom jag har fler räkningar... det har liksom bara slagit över på mig *L*... helt plötsligt så ser jag en möjlighet att kanske... jag säger bara kanske... det finns en liten liten möjlighet för mig också att bli skuldfri i någon avlägsen framtid... så att betala denna parkeringsbot är egentligen inget annat än ren snålhet... 200 spänn blir ju för fan 2000 spänn när den hamnar på fogden.

Och jag är en rik människa... en mycket rik människa...

Jag har mat i kylskåpet... ett hus att bo i... ett jobb att gå till... jättefina vänner... underbara barn... och jag är frisk.

Visst jag har inte en massa stålar... men jag har ändå en bil som funkar (dyrt som fan men nödvändigt när jag bor som jag gör)... jag har ström i huset (än så länge... har en hemsk räkning att betala) och varmt och skönt... och jag är inte hungrig... de problem jag har är lyxproblem... något som jag "glömmer" bort ibland.

Gör jag mitt bästa så kommer det att bli bra... det kanske inte blir som jag vill... men det kommer att bli bra.

Å vet ni vad?

Att betala 200 spänn för en parkeringsbot är mycket pengar för mig just nu... men när jag känner efter hur det kändes i min mage att betala den räkningen... ja då var billigt... å värt vartenda öre... för någonstans så fick det mig att förstå... att jag är en mycket rik människa...

  

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej!

Tony hade precis samma problem som dig för några år sedan med skulder och skit. När han äntligen hade fått ordning på sitt liv och fått fast adress så fullkomligt vällde det in räkningar från olika inkassoföretag. Av en ren slump så fick vi reda på att om skulderna är mer än 5 år gamla är dom preskriberade och inkassoföretasget har ingen laglig rätt att kräva in dom. Men eftersom det inte är många som känner till det så försöker dom ändå. Grejen är den att kontakten mellan personen ifråga och inkassoföretaget måste har varit helt bruten under tiden. Det vill säga att man inte har svarat på något utav deras försök att ta kontakt med en. Vi hade verkligen tur när det gällde detta min systers kompis jobbar på Gothia i Varberg. Jag vet inte hur mycket skulder hon fullkomligt "trollade" bort för Tony, Det rörde sig om en hel del. Hoppas att detta kan vara till hjälp för dig också.

skriven
#2: naken Snigel

Jag har haft turen att de sociala myndigheterna "såg" mig när jag bad om hjälp;))...Ja det lönar sig att be om hjälp har jag lärt mig nu;))...så nu håller dom på att hjälpa mig med en ev skuldsanering. Glömmer aldrig min handläggares ord. "Lotta, jag har träffat många utav Er osynliga, trasiga människor, men jag vet vad Ni behöver, och Du behöver "min" hjälp.

Jag tror jag är en av de första som står i receptionen och bara kramar henne och tackar för att hon såg mig.....Alla andra som satt där och väntade blev nog lite paffa, för de flesta socass brukar mest få smäll på käften;))



skriven
#3: Kicki

Peter! INGEN av oss e rika på pengar, MEN vi har något annat som är mer värdefullt...vi har de som ser oss, som bryr sig om och skänker oss stöd och tröst...Vilka miljoner kan klara av det???

skriven
#4: peter

Ni är fantastiska... som vanligt L.



Det är nästan overkligt vad som händer när jag gör grejer som är bra för mig... som när jag tog ansvar för att jag krockade... bara belöningar... å nu när jag betalar en P-bot... för när jag läser detta om skulder som är äldre än 5 år och ligger hos Inkassoföretag... och att de ska bli preskiberade... ja då behöver man inte vara något större mattesnille för att se att min vinst i så fall är avsevärd L... minst sagt... de flesta av mina skulder hos dem är betydligt äldre... det verkar ha ett samband med min drogfrihet L... jättetack för den upplysningen.



Ja vi är verkligen rika när vi förmår att uppskatta det vi har... istället för att jaga efter det vi vill ha... å kramar är verkligen värde mycket mer än pengar.



(((kram)))

peter

skriven
#5: Elvira

kramar värda mer än pengar,,så sant, som vanligt ler

Så jag skickar en hel säck här med kramar

skriven
#6: Mia

YES! Så ska en slipsten dras... men vet du vad som är ännu bättre? Att parkera så man slipper böterna! Ja.... ja... Jag har lite svårt att hålla hastigheten, men jag är en djävel på att parkera! Slängde nyss in 2400 till snuten. De plåtade mig på Glömstavägen. Förbannat... Men jag betalade! Man kan ju knappast sitta å försöka med att det var ju PRECIS efter att det slagit om till 70... å jag råkade ju bara missa skylten, å tro att dom tänker ge det till skänks! Näe... nä... så kan det vara! Du står åtminstone still å gör fel... Jag kör i 90 å gör fel... det är FARLIGARE ;-)! Kram



Kramis!

skriven
#7: peter

Det får bli nästa projekt... att hålla hastigheten... har lite svårt för det L... men det är ju klart ska jag nu börja betala böter å sånt så kanske det blir lite lättare... med mitt VISA-kort i handen så är det betydligt lättare att betala vad det kostar att parkera... lite i taget så ska det nog bli bra till slut L... 2400 är SURA pengar att betala.



Hade ett trix för mig innan när jag ville hålla hastigheten... att tänka på att det var en väldigt värdefull last jag körde omkring med L.



Å kramarna värmer ju oss alla... vet ni föresten hur man bäst behåller en kram?

Jo man ger bort den... så får man ju en extra i bonus samtidigt L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :