Krogen...

... lockar mig lite just nu.

Det är ju en partydag idag... fullt av folk överallt på stan... och jag kände mig lite sugen på att dra ner till stan så jag tänkte att jag tar och skriver om det här innan... och fundera lite på varför jag vill gå ut idag... kanske är inte mina motiv riktigt så ädla som jag vill... känns inte riktigt så...

Om jag tittar på mina andliga motiv så ser det väääääääldigt tomt ut... hittar faktiskt inte något som bejakar den sidan i en utgång på krogen... nä det är nog fan min kropp som skriker efter någon form av fysisk närhet om jag ska vara riktigt ärlig... inget som jag behöver förneka eller skämmas för... en fullständigt naturlig mänsklig reaktion... och jag är ju trots allt en singelkille... 

... att följa den rösten brukar inte ge mig det resultat jag önskar... snarare tvärtom... jag borde ju faktiskt veta det eftersom jag tillbringat rätt många timmar på krogen även sedan jag blev drogfri... och det vanligaste resultatet har faktiskt varit en stark känsla av tomhet och saknad... med några få undantag... lätt räknade på ena handens fingrar *L*... och det finns annat som kan vara skojigt på krogen också... att...


... dansa är ju skoj...

 ... så visst det kan vara skoj att gå ut nån gång ibland... och det var ett tag sedan sist... exakt ett år sedan jag var ute på samma hak där jag brukade hänga för några år sedan faktiskt... och då stannade jag en halvtimme innan jag åkte hem... det kändes liksom som om jag redan gjort den resan... den enda skillnaden var att det hunnit bli rökfritt på krogen då... jag hann med att dansa en dans (det är skoj jag gillar att dansa)... men sen stod jag mest bara där... för hög musik för att kunna prata med någon... nä det bästa med den halvtimmen var faktiskt att stå ute i kylan och röka *L*.

Nä krogen får allt vänta ett tag till... idag så struntar jag i att gå ut... mina motiv håller inte för en granskning av mig själv... nån jävla form av andlighet vill jag ha med mig *L*... jag är inte längre styrd av mina lustar... förutom när det gäller rökningen då *L*... men det är smällar som jag kan ta... än så länge...

... men fan... det är rätt shysst att ha en kropp som snackar med mig också... det känns mänskligt...

Kommentarer :

#1: naken Snigel

Då är vi två som väljer bort krogen oftast, av samma anledningar. Det fyller en viss funktion i vissa lägen för vissa ändamål, precis som dess motsatts gör detsamma;)



Busenkelt och så skitskönt att inse;)

skriven
#2: naken Snigel

Ang rökningen, det handlar ju om att du ska våga lita på någon annan som talar om vad och hur du ska göra. Fast igentligen är det du själv som ska gör det;))..det är det man måste kapitulera för ju;)

skriven
#3: peter

Det fanns en tid då jag behövde visa mig själv att man kan göra vad man vill drogfri... krogen blev en sådan grej... nu behöver jag inte det längre... att våga lita på någon annan handlar ju oftast om att ha tillit till sitt eget omdömme... det är ju jag som väljer vem jag vill lita på L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :