Mina telefoner...

... och jag har en fnurra på tråden.

Vi kommer inte riktigt överens för tillfället... skulle vilja påstå att vi är i en direkt konflikt just nu.

Min hemtelefon och jag har bråkat lääääänge med varandra... och idag så är den död... konstigt nog så funkar mitt internet... men telefonen är stendöd.

Och jag ska säga er att det är just sådana här fel som är så frustrerande... oftast så behagar telefonen att fungera en liten stund då och då... av någon outgrundlig anledning precis de stunder då telereperatören har lyckats ta sig ända ut hit där jag bor (längst ut på deras linjer såklart)... och reperatören hittar inget fel eftersom telefonen behagar att fungera när han är här... det brukar dröja ungefär en timme innan den dör igen.

För en himla massa år sedan så hade jag ett rätt roligt fel på min telefon... till saken hör att jag knarkade järnet vid denna tiden... och det är tur att jag har vittnen för det var som så här att när jag pratade i min telefon så hördes det en massa andra samtal samtidigt... och den jag pratade med fick ofta höra mig säga...

- "Hör du rösterna också?."

- "Näää..."

- "Men va fan, höööör du inte rösterna?"

- "Näää... fan peter du måste börja ta det lite lugnt med drogerna nu."

Mina vänner tvivlar fortfarande på de där rösterna *L*... naturligtvis kallade jag på telereperatörer även på den tiden... å varje gång de kom hit så funkade telefonen hur bra som helst... jag tror fortfarande på att jag under den tiden var avlyssnad och att den smålänska polisen inte var så himla bra på att koppla rätt... för tro mig... jag hörde rösterna och de kom från telefonen... snurrig var jag... men inte såååå snurrig *L*.

Igår så pratade jag med en vän... på mobilen... täckningen är inte så bra där jag bor men det funkade hyfsat... men nu hör det till saken min telefon börjar bli lite opålitlig och strular lite med mig... så jag stack ju och köpte en ny i förra veckan... men när jag skulle stoppa i mitt SIM-kort så lyckades jag få in det helt fel... och jag fick inte ut det igen... gick till affären där jag köpt den... de kunde inte heller få ut mitt SIM-kort så de skickade iväg den till telefondoktorn... och jag köpte mig ett tillfälligt kontantkort så länge.

Eftersom jag inte har så mycket pengar på det kortet så kom jag och min vän överens om att hon kunde ringa upp mig istället... det var ju bara det att jag inte visste vilket nummer jag hade... ingen fara sa jag... det måste jag ju kunna hitta om jag knappar lite på telefonen... vänta lite så ringer jag upp dig.

Å jag knappade... å knirpade... å knappade lite till... till slut så la min telefon av... inget märkvärdigt den är ju som sagt lite strulig... brukar hjälpa att stänga av den för att sedan sätta på den igen... så jag gjorde det... stängde av och satte på... då ville den ha min PINKOD... suck... har ju en ny kod till kontantkortet... den ligger på jobbet.

Så nu sitter jag här helt utan telefon... igen...

Jag har levt här ute i skogen i flera år utan vare sig telefon eller bil... det funkade när jag vant mig... men jag känner verkligen att det var ett tag sedan... och att jag har vant mig vid att ha telefon... och nu håller jag tummarna för att bilen ska starta när jag vrider om nyckeln... det kom en och annan katastroftanke och hälsade på i mitt huvud nu...

Kommentarer :

#1: naken Snigel

Det är ungefär så jag ofta kännt när jag sökt hjälp i psykiatrin. Dom tror jag hör röster, men jag vet ju att det inte är så. Försök förklara det för en psykolog som blundar;))



Kram

skriven
#2: naken Snigel

och håller för öronen dessutom!....s

skriven
#3: Elvira

Du, pinkoden brukar vara 0000 tills man själv ändrar den..prova kostar inget, du måste ju slå fel 3 gånger innan kortet spärras...

Å det där med rösterna, JAG tror dig..har åxå haft extra röster i telefonen.. ler

Kram kram

skriven
#4: peter

Men det är ju nästan ännu värre... när någon annan förklarar för en att man själv hör röster L... men grejen är ju egentligen samma sak... frustrationen över att inte bli sedd och hörd... och trodd.

Jag har STORA problem med människor som inte tror på mig.



Nä PINKODEN är inte 0000... å jag glömde bort att ändra den sist jag satte på telefonen... ren tur att jag stoppade efter två försök L.



Ger mig fan på att telefonrösterna har med avlyssning att göra... för nu är de ju borta L.



(((kram)))

peter

skriven
#5: naken Snigel

P.s kan bara tala om att vi hade ungefär likadant fel på vår telefon då jag var ca 12år. Vi tvingades flytta ut på landet eftersom min lillasyster hade leukemi, och var så infektionskänslig;)...Så dina röster var i flera telefoner;))).....Det var ju i samma veva som "heta linjen" kom, minns NI den!...s



Eller så var din telefon avlyssnad;)..helt enkelt.



Kram

skriven
#6: naken Snigel

Eller...........



s

Kram

skriven
#7: peter

Jo här ute på landet varkar ju telefonerna leva lite av sitt eget liv L... å jo jag minns "heta linjen"... min mamma bodde där L... själv hade jag inte riktigt tid med det då L... jag hade väl mycket att stå i som aktiv narkoman L.



(((kram)))

peter

skriven
#8: martin

Bästa mobilen man har haft är ju lätt en Sony!

skriven
#9: peter

Det tyckte jag med innan jag köpte en iPhone...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :