Rökare...

... kan uppvisa stort tålamod då det gäller att hitta en tändare när alla andra tagit slut.

Fattar inte varför alla tändare alltid tar slut samtidigt... och egentligen så fattar jag inte riktigt heller varför jag blir lycklig över att hitta en fungerande tändare efter att ha vänt upp och ner på stora delar av huset... eller ja... nu överdrev jag allt lite grann... men ni hajar.

Jag är rökare... tillhör denna snart utdöende grupp av människor som gladeligen suger i mig inte bara tobak utan även de ganska många gifter som den tobaken är blandad med för att öka på mitt röksug... och jag går igenom rätt mycket för att få i mig mina cigg... det finns inga dåliga väder för en rökare som är tvungen att gå ut för att få sitt begär stillat.

Det händer t.o.m. (när jag är ensam måste jag tillägga) att jag röker i bilen... med fönstret nedvevat såklart *L*... blickarna som jag möts av kan liknas vid de som möter en naken man på ett dagis... vi snackar det "onda ögat" här... varken mer eller mindre.

Att jag sedan håller på att kräkas på flertalet av de cigg som jag får i mig under en dag är heller inget som hindrar mig... girigt suger jag i mig giftet... och att de som själva lyckats med att sluta röka rynkar föraktfullt på näsan och klagar på att jag stinker rök är inget som jag tar någon notis om... nä det är nog snarare tvärtom faktiskt... säger någon till mig att jag borde sluta röka tänder jag en cigg direkt... i ren tjurig protest... kanske ligger det en smula avundsjuka bakom mitt aggerande... jag vet inte.

Vad jag vet är att de som själva slutat är värst... de klagar hela tiden... håller sig för näsan och håller på... å jag blir tre år... röker mer än någonsin.

Nu har jag under en längre tid umgåtts ganska intensivt med att åtminstone tänka tanken på att vara rökfri... konstigt nog så dyker det alltid vid dessa tillfälle upp ett tillfälle att handla tobak extra billigt... jag var verkligen trött på min rökning när jag flög till Norge för ett litet tag sedan... men som ni vet... Norge är inte med i EU vilket betyder att ciggen är rekordbilliga att handla på taxfree... så här sitter jag... rosslig i halsen... lätt illamående... med hela...


... kylskåpet fullt av tobak.

Och mina favoritfraser (som missbrukaren i mig älskar) firar jättesegrar mellan öronen på mig... jag "ska bara" röka upp denna tobaken... helst snabbt innan den blir för torr... å "sen" så ska jag minsann göra något åt detta med min rökning... kanske t.o.m. sluta... och "imorgon" ska jag bara röka lite grann... men nu... ska jag nog tända en cigg... en sista *L*.

Mmmmmm... den smakade också... skit *L*...

Kommentarer :

#1: Anonym

Hehe..bara MÅÅÅSTE säga....att jag är rökfri sedan snart 2 år..

lägg ner den där skiten, du har väl fixat värre saker än att sluta röka??

skärpning nu! Det fixar du!

KRAM

skriven
#2: H

Hehe..bara MÅÅÅSTE säga....att jag är rökfri sedan snart 2 år..

lägg ner den där skiten, du har väl fixat värre saker än att sluta röka??

skärpning nu! Det fixar du!

KRAM

skriven
#3: susanne

Men det är precis så!!!Jag smygröker sen 2 veckor tillbaka (i bilen ibland)och folk råglor som om dom har sett det VÄRSTA som kan ses!!Jag var rökfri i nästan 8 månader,men för några veckor sen så hände det en massa jobbiga saker,men man måste känna viljan att sluta inom sej,annars kan man lika gärna blossa på och njuta!!Kramar till dej!!Du är så härlig!!

skriven
#4: peter

Jo jag har definitivt fixat värre saker än att sluta röka... tror jag i alla fall... jag vet ju inte eftersom jag aldrig har slutat röka någongång (säger jag nästan med stolthet L)... vet ju att jag har en metod som funkat på andra saker L.



Jaja... jag "ska bara"... men "sen"... kanske "imorgon"... L.



Jag känner mig ibland som en mycket "dålig" människa när jag ser blickarna L... men det är jag inte... jag är "bara" en rökare.



(((kram)))

peter

skriven
#5: H

Jo, rätt läge är viktigt...vänta tills du e redo! =)

skriven
#6: peter

Tanke, beslut... handling L... det kommer... det känner jag på mig L.



(((kram)))

peter

skriven
#7: naken Snigel

allting har sin tid;)....Men det måste vara preisc rätt läge, annars är det på förhand dömt att misslyckas, och då blir det hundra ggr värre än innan, för då måste man bära misslyckandet, skulden osv...och då röker man ännu mera ju;)



Fan ska det vara så svårt för. Jo, för det handlar om känslor!



Kram

skriven
#8: Eva T

Hej Min Vän !

Ha ha, Jag vet en som kan få dig att röka bara genom att göra en antydan till att vilja öppna munnen, hi hi känner du "henne"?............Kram

skriven
#9: Kicki

Måste få "klappa" mig själv på axeln...slutade röka samma dag jag blev sjukskriven för 1 år å 9 månader sen...å jag håller fortfarande uppe med rökat!! =))

skriven
#10: peter

jag är helt klart räd för att misslyckas... så visst handlar det om känslor för mig.



Å ja... jag vet en som kan få mig att röka som en galning... L... jo "henne" känner jag L.



Å det är häftigt när ni visar mig att det går att sluta... lite av "kan ni så kan jag"... det kan jag komma att behöva den dagen då jag bestämmer mig.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :