Snart sommar...

... sol och sköna bad.

Det går mot ljusare tider... har ni tänkt på det... det börjar bli bråttom... granen ska ut och midsommarstången både kläs och resas... var la jag myggoljan?

Ja så ser det ut i mitt huvud just nu... och på mitt virriga huvud har jag placerat min...


... sommarhatt.

Ja det slog mig plötsligt... tiden går ju så himla fort och idag så har det varit rätt mycket snack om sommaren... planer och planering... vi har ju fixat till en hemsida till vårt sommarkonvent i Halmstad... snackat om hur vi ska ta oss upp till Umeå på midsommar (en låååång bilresa)... och det ska beställas flygbiljetter till Barcelona.

Och eftersom det redan är bestämt att vi som vanligt ska tillbringa 5 veckor på Tylösand med VågaVa... så inser jag att denna sommaren helst ska vara låååång... för det är mycket som ska hinnas med... egentligen så startar allt redan i pingst för då brukar vi åka till Köpenhamn på konvent och karneval... och det är väl i Maj någongång.

Ja det är ett intensivt år jag har framför mig... redan i Januari börjar jag ju i skolan igen *L*... för att under 3 år utbilda mig till addiktolog på distans... det brukar sägas att det är svårt att lära gamla hundar att sitta så det är med en viss spänd nyfikenhet jag sätter mig på skolbänken igen... mina tidigare försök i skolan har ju inte gått så bra *L*... då hade jag också svårt att sitta... still... myror i brallan kallades det... nu heter det nog ADHD *L*.

Sen ska det ju klämmas in en skidresa i skiftet mellan Mars och April... vi är ett gäng som ska åka till Idre då... det ser jag fram emot... det är ju skitskoj att åka skidor... även om jag personligen har siktet inställt på bräda... och som om det inte var nog med det så ligger det ju en vinge bakom huset som vill upp i luften... har gett mig fan på att fixa mig ett nytt certifikat i år... min dröm är att flyga på Hammars backar på Kristi flygare... ett år försenat eftersom jag hade det som mål redan förra året... jaja det löser sig... allt jag önskar kommer att gå i uppfyllelse... kanske inte på det sättet som jag planerar men det gör inte så mycket.

På min "önskelista" finns också en dröm om att springa på den stora kärleken... och jag undrar lite stilla... när fan ska jag ha tid med det?

Kommentarer :

#1: Elvira

Ja just det, det är samma diagnos, men i andra ord=)

Har samma lika, så när jag lovar att det funkar att plugga med det, så vet jag av erfarenhet..så länge det är något som är spännande för dig själv..alltså ett eget "detta vill jag kunna/veta" och små pauser..ofta..många..

Vad gör en addiktolog då? Låter som någon slags "beroendevetare"..eller beroende- nåt iallafall?

kram

skriven
#2: Eva T

Hej min Vän ..........

Jag svarar din vän Elvira det är ett annat namn för Drogbehandlare- drogteraput........ som används på ett par utbildningsställe.

skriven
#3: peter

Ja precis... vi har ju fan ingen utbildning som vi kan visa upp papper på och jag har en dröm att få hålla i utbildningar på universitet å sånt... och då behövs det behörighet... om denna utbildningen räcker till att nå mitt mål vet jag inte... men jag får i alla fall ett papper på att jag har en utbildning... det kan ju vara bra att ha L.



Det ska bli skitskoj att börja skolan...



(((kram)))

peter

skriven
#4: naken Snigel

När har du tid för dig själv då??....s...säg till om du hittar kärleken med stort K! Så jag kan få en kopia på kartan;))



Jag tycker man borde kunna få betyg i livserfarenhet, på universitet,))



Tror din skola kommer bli perfekt för dig;)

skriven
#5: Henrik

Samma lika här ock, jag börjar beroendeterapeututbildning nu 7:e januari. Både rädsla och förhoppning ligger i det. Mest förhoppning. :-)

Kärleken ja, detta område där sjukdomen härjar som lömskast, förnekelsen är som starkast, vill ju så innerligt, blir så ledsen av insikterna... Ska det någonsin?



Kram Henrik

skriven
#6: peter

Kärlekskartan... L... ja du... skickar jag över den kartan jag använt mig av hitills så lär du nog fan gå vilse L... men å andra sidan skulle du få en mycket intressant resa... fylld av... ja ALLT tror jag L... men som det ju sägs... det ÄR resan som är målet... tror nog fan att jag får blogga om detta L...



Jag kom in på denna utbildningen tack vare min livserfarenhet... och jag har också förhoppningar som jag gör mitt bästa för att släppa och ta det som det kommer... skoj att höra att du också ska studera Henrik... fan vi har en hel del gemensamt L...



Nä nu ska jag skriva en blogg om kärlek... L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: naken Snigel

Nej jag vill inte ha din gamla karta;) Den har jag själv en kopia utav;))...Ser fram emot att läsa din kärleksblogg!



Ett stort grattis till Er båda, och ännu större LYCKA TILL!



Kram

skriven
#8: Kicki

Kärleken kommer när du minst anar det...smygande, lite spännande å wips så är du där!! haha...tänk om de vore så lätt...har väntat i 41 år på den rätte å nu e han här!!! WAOW...älskar verkligen denna man som e speciell på många sättL

skriven
#9: naken Snigel

Gumman, min sol! Ja, jag har också väntat i 41år, men nu fyller jag ju snart 42 och väntar fortfarande just på det där "smyget"



Kram, hoppas vi alla hittar kärleken! Det är vi fan värda!...Så det så;)

skriven
#10: mia

Addikt... Fick lov att googla... Men förstod ju att det hade med missbruk att göra! Spännande...

Å kärleken... hoppas jag verkligen att du finner (om du har tid ;-)! Det är inte alla förunnat... Kramis!

skriven
#11: peter

Tid till kärlek finns det ju alltid... men det gör ju inget om den väntar ett litet tag till... skulle den dyka upp tidigare så är det väl något som jag kan leva med L... för att sitta ner och vänta på den är alldeles för tråkigt tycker jag... det finns så mycket att upptäcka under tiden L... typ livet å sånt...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :