Dagen efter...

... kvällen före är det idag.

 Och på begäran lägger jag nu ut min dagens outfit (så tror jag det hette) som samtidigt blir ett bidrag i en tävling om vem som klädde mest i grått... håll till godo...


... en bekväm favorit att tillbringa HELA denna dag i... vet inte vad den kostar eftersom det är en julklapp som jag fick för massor av år sen... och ursprunget är också av samma anledning dold i dunkel... men den...

...passar utmärkt att slänga sig i soffan med och mumsa i sig godis och onyttigheter framför TV:n en sådan här "dagen efter" dag.

Det blev några timmar...


... i bilen igår för att komma till festen som mina vänner hade fixat.

Det var inte som förr i tiden en fest med...


... fylla och skandaler... nä istället så satt vi och...


... pysslade och byggde pyramider som symboliserar frihet...

innan vi på sedvanligt sätt öste loss med dans och musik... det bjöds på karioke (ursäkta stavningen)... liveband... diskodans... och MASSOR AV KÄRLEK... många kramar och leende.

Det är verkligen shysst att man kan ha sååååååå jäääääävla skoj tillsammans och nästan overkliget att förstå att vi alla är drogfria... det fanns en tid då jag trodde att det livet skulle bli skittråkigt drogfri... å jag får nästan nypa mig i armen när jag fattar hur fel jag hade.

Kvällen avslutades med att jag satt i en kyrka (det råkade bara vara så)... bara det är ju helt overkligt... å kände hur mycket vi betyder för varandra... jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på hur lyckligt lottad jag är som får tillhöra en gemenskap så fylld av omtanke och kärlek... vi bryr oss verkligen om varandra å finns där för varandra... i vått och torrt.

Kommentarer :

#1: Anonym

vad underbart du beskriver ditt liv...trots att du varit drogfri sååå länge så reflekterar du över hur bra du har det. Underbart!!!

Full av beundran sitter jag varje dag och läser dina inlägg...vilken underbar människa du verkar vara! och vilket liv du lever med vänner omkring dig som älskar dig för den du är. =)

GRATTIS tillett drogfritt liv!!

Kram!

skriven
#2: peter

Ett liv utan droger är så mycket mer än ett liv utan droger... med öppna ögon har jag fått ta del av livet på livets villkor... på RIKTIGT... och det är både skrämmande och underbart... jag beundrar alla oss som vågar se hur STORT livet är... och idag är det jag som bestämmer VAD som är viktigt för mig... att bli drogfri fick mig att inse att jag kunde välja... ja tack eller nej tack... och att jag även kunde göra många andra val... som att välja vilka ögon jag vill se på tillvaron med... positivt eller negativt... valet är mitt.

Jag blir jätteglad för att läsa vad du skriver... tack.

(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

=) Jag blir glad av att läsa din blogg! Jag önskar att jag fick höra dig föreläsa någon gång. Har bara sett dig, på konvent och så. Och man blir glad av att bara se dig...det syns att du är en lycklig människa.

Kram!

skriven
#4: peter

Det är inte så svårt att vara lycklig... genom att välja att umgås med vänner som berikar mitt liv och se lösningar istället för problem så är det enkelt att se glad ut... och när jag läser vad du skriver så blir jag ju inte på sämre humör heller... tack.

(((kram)))

peter

skriven
#5: monika

Helt underbar dagens outfit!! För mig är det joggingoverall som gäller, nästan lika mysigt de =)

skriven
#6: peter

Ska i ärlighetens namn säga att jag fuskade lite vid 17.00 tiden... svidade om och åkte ner på ett möte i Halmstad.

(((kram)))

peter

skriven
#7: Nathalie

Du är så fin Peter och du gör mig varm om hjärtat - bara av att se dig!!!!

Massa kärlek.

skriven
#8: peter

mmmm... nu blev jag så där varm i hjärtat igen... tack... å du... det är ömsesidigt... massa kärlek till dig också.

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :